3711
Sök

Vad är eran erfarenhet med stöld av extraljus?

1 938 Inlägg
29 december 2013
Passa på att fråga efter loctite också så är man rätt säkrad från att få sakerna stulna iaf.

2 407 Inlägg
29 december 2013
Säger absolut inte att mina är omöjliga att stjäla men jag har jävlas lite med eventuella tjyvar iaf smile

20cm långa gängstänger rakt genom stötfångaren med svetsade muttrar (självklart) som håller extraljusfästet! Sedan är muttrarna till extraljusen svetsade big_smile   vet inte hur man ska få bort dom utan att öppna huven såvidare man inte tar gassvetsen då.... smile

Sothora <3
1 201 Inlägg
29 december 2013
dom på bilden ovan är ju lätt som en plätt o få upp för någon som vet hur man gör.. Och som de flesta "seriösare" tjuvar vet.

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
29 december 2013
Glesmark skrev:
Passa på att fråga efter loctite också så är man rätt säkrad från att få sakerna stulna iaf.

fast kan bli lite drygt och ställa in lyktorna om loctite:ar dom

Avstängd
10 388 Inlägg
29 december 2013
Mercedesturbodiesel skrev:
dom på bilden ovan är ju lätt som en plätt o få upp för någon som vet hur man gör.. Och som de flesta "seriösare" tjuvar vet.

För "någon som vet hur man gör", så är allt lätt givetvis.

Syftet var mest att påpeka att det finns sätt att ställa till det/göra det svårare på.

En "holt head" (ingen aning om det svenska namnet) är inget du lossar lite snabbt och enkelt, om du inte har rätt verktyg.

Finns ju även med "låsskallar", typ som till fälgar, där det behövs ett specialbits (Keyed-Lok, Spin-Lok osv)

Men visst går det att göra det svårare; Keyed-Lok, Spin-Lok, holt head/Tri-Groove, Uniqz, "Utanpåliggande triangel", Secufast tricle, Scroll-mutter (och skruv) osv osv osv osv

Men nej, det innebär inte att det är omöjligt för någon som "vet vad han pysslar med".

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

och Dupont
581 Inlägg
29 december 2013
Men om jag sätter en varningsskylt Vid lysena ?   http://denfoil.se/a-378-warnung-vor-han … ungen.html

Då borde ju fanskapet skylla sig själv om hen skär av sig fingrarna vid lysena. tongue

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

214 Inlägg
29 december 2013
Jag använder fläkpopnit för att nita fast nummerplåtshållaren med extraljus. Och det har hindrat en stöld av mina lysen. Då slet gärningsmannen av nummerplåten och när han såg popnitarna så avbröt han. Lustig kille med tanke på att man kunde rycka loss dom för hand om man tar i lite. Men jag blev glad att jag fick ha lysena kvar iaf

Sök