Tjenare! Jag undrar vart ni köper era grejer till era Oplar, framförallt dom gamla. Jag håller på att renovera en Manta a men blir tokig på att jag inte hittar en vettig sida att köpa på! Om man ska beställa från ebay så måste man betala frakt på varenda grej fast det är från samma företag (?).
Skulle VERKLIGEN uppskatta tips på bra firmor att handla ifrån, gör inget om det är utländska sidor!
Sen har vi ju norrakust, Opus Motor, Opeldelar i Kungsgården, m.fl. här i Sverige.
Dock så är det ju faktiskt sanningen när man håller på med gamla bilar att det inte är så ofta det bara är att "gå in på en sida och klicka på det man vill ha". Ofta finns det helt enkelt ingen nytillverkning på de grejer man behöver. Det vill till att kolla annonser, kanske till och med själv annonsera efter det man vill ha, köpa reservdelsbilar, rota på veteranmarknader, skaffa sig kontakter som håller på med samma bilar, ibland kanske kolla om något kan ha blivit kvar på hyllan hos Opelhandlaren (man kan ha tur). Och så vidare.
Börjar man med en Opel får man finna sig i att det är tjurigare än om man renoverar t.ex. en Mustang eller bubbla, där det finns repro av det mesta.
Tack för alla svar det uppskattas verkligen! Har fått ihop en bra lista nu från fyra företag tror jag det blev plus två grejer från ebay! Man kan hitta mycket nya grejer till såna här bilar också, mer än vad jag trodde!
bra du hittar grejer å kul att du rustar upp en gammal Opel :-) inga bilder på skönheten?
Tack! Men nu är det egentligen inte jag som ska ta åt mej all ära, det är jag och pappa som håller på att rusta upp den åt mamma, då det är hennes dröm bil Inte i nu läget tyvärr men kan ta och knäppa några kort imorgon! Man ska kanske till och med skapa en sida om den här på garaget?
bra du hittar grejer å kul att du rustar upp en gammal Opel :-) inga bilder på skönheten?
Tack! Men nu är det egentligen inte jag som ska ta åt mej all ära, det är jag och pappa som håller på att rusta upp den åt mamma, då det är hennes dröm bil Inte i nu läget tyvärr men kan ta och knäppa några kort imorgon! Man ska kanske till och med skapa en sida om den här på garaget?
haha ok :-) men ju fler som räddas dessto bättre, sen om du e sj el inte spelar ju ingen roll men kul me far å son jobb :-) de har ja aldrig vart me om å kommer nog aldrig å hända heller, men ja får dra igång me mina grabbar om nåra år hehe.
klart du lär ladda upp bilder en hel tråd om renoveringen kanske?
alltid kul å läsa å se.
länge sen ja hade en A (bytte bort den då ja tyckte att dom förstört den)