Sist jag skrev här skulle bilen in på efterkontroll för ojämna bromsar. Det var inga problem med det. Efter 2 månader med bilen ute på vägarna var det dags för nya problem. På väg hem i en åskskur en mörk sensommarfredag så började det ryka från instrumentpanelen. Det enda som fungerade var helljus, radio och takbelysning samt att bilen gick att starta. Utan defroster, lampor, bromsljus, torkararmar och blinkers så blev det släp hem.
Ett nytt projekt startade och då passade jag även på att fixa miltalsräknaren som hakade upp sig på väg hem från Rättvik förra året.
Värmepaketet fick sänkas ner i fronten för att komma åt elen.
Felet var en bränd kabel till knappen för torkararmarna. Jordkabeln hade hoppat ur.
Det fanns mer fel med elen märkte jag under arbetets gång.
En gammal bild över hur den förra ägaren hade valt att dra elen inne i kupén.
Jag drog om elen och det blev ett lite renare intryck än tidigare.
Många lampor var trasiga när jag plockade ur hastighetsmätaren.
Enheten för hastighetsmätare, temp och oljetryck.
Rengjort hastighetsmätaren och bränslemätaren. Skulle kunna skaffa ny men problemet är att jag vill ha original och en hastighetsmätare med 140km/h som maxfart finns inte längre, bara 200km/h-visare och den kommer jag aldrig ha något behov av. Miltalsräknaren snurrar igen och ligger back en sisådär 150 mil.