3717
Sök

Motorservice erfordras

2 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
Har en 2003 v70 diesel, automat, der det er kommet opp motorservice erfordras, har byttet slange inn på turbo, luftmengdemåler, sjekket slanger inn og ut av turbo, koblet av el i 12 timer men bilen går i sikker modul yter dårlig og beskjeden kommer opp med en gang en starter og den er konstant, noen som har tips på hva det kan være.? Bilen har 197000 km på telleren.

1 313 Inlägg
11 januari 2014
Kolla felkoder.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

450 Inlägg
11 januari 2014
När ska folk lära sig att sluta fråga här vad de kan vara bara för att motor lampan lyser. Det kan ju var precis vad som helst och de som krävs är att läsa felkoder och felsökning.

Är man för snål för att kunna köpa felkodsläsare själv eller lämna till verkstad och väljer fråga här och hoppas på att nån är synsk kanske man inte ska ha bil, eller välja nån riktigt gammal bil där de inte finns  mycket som kan gå sönder eller sätta griller i huvudet.

Nej är inte bitter, men med alla trådar som öppnas för att nån fått sin lampa tändas så ska nån på ett forum veta vad de är, hur tänker man liksom

383 Inlägg
11 januari 2014
Kolla virvelspjället, vanligt fel.

1 298 Inlägg
11 januari 2014
Maffia skrev:
Kolla virvelspjället, vanligt fel.

Finns inget virvelspjäll innan -06 va?

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

320 Inlägg
11 januari 2014
ja Henrik-N , inte alla är fackman i en forum och kanske inte alla har så bra ställd att lämna in sina bilar för felsökning , min fråga är är du fack man för att jag är det volvo tekniker 3 samt mercedes systemtekniker ,men jag försöker hjälpa folk så gott jag kan

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
11 januari 2014
ottorb skrev:
ja Henrik-N , inte alla är fackman i en forum och kanske inte alla har så bra ställd att lämna in sina bilar för felsökning , min fråga är är du fack man för att jag är det volvo tekniker 3 samt mercedes systemtekniker ,men jag försöker hjälpa folk så gott jag kan

Nej alla är inte fackmän, men jag kan lova att ingen här är synsk och genom att slicka på skärmen kan gissa sig till varför Check engine lyser på någons bil. Att folk inte har råd att lämna in bilen på verkstad stup i kvarten köper jag, men har man råd att ha bil så har man nog råd att köpa en felkodsläsare för samma pris som 20 liter diesel.

320 Inlägg
11 januari 2014
det  har du rätt i att felkoden hade hjälpt på traven , men inte det så jag ville komma till

2 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
Spesielt til Henrik-N ,Melde meg inn i dette forum i dag, for å høre erfaringer, har feilkodeleser som ikke har funnet denne feilen, trodde det var slike spørsmål som diskuteres og med forskjellig erfaring kunne løses, beklager spørsmål, men du trenger heller ikke kommentere om det irriterer deg.

Sök