2822
Sök

Golf diesel 1983. Ojämn gång, ingen tomgång, svårstartad

3 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
#1
Hallå! Bilen gick felfritt flera månader i somras efter att ha varit väldigt lite körd senaste året hos förra ägaren. Den började sedan gå ojämt och dog ofta men var alltid lätt att starta igen och gick hyfsat på höga varv. Bytte bränslefilter och silen i tanken och bytte läckande bränsleslangar - men det hjälpte bara ett litet tag. Bytte bränslepump till en annan begagnad som enligt uppgift suttit på en turbodiesel. Då gick den fint någon månad men sedan blev det samma visa igen. Har nu kört med tvåtaktsolja, diesel k-sprit, RL 2 dieselpump & spridarsmörj i olika koncentrationer. Nu är den extremt svårstartad och går endast att köra på jättehöga varv annars dör den(dör tyvärr även på höga varv......). Det är väl en jävla "geggamoja" i tanken nu med mina olika tillsatser men tänkte köra den tom och undrar om någon snäll och duktig person kan ge tips om hur jag går vidare. Mycket tacksam för hjälp. Mikael

31 Inlägg
12 januari 2014
#2
Kanske kan vara luft i bräslesystemet, testa att lufta systemet !

Drive it like you stole it !

2 841 Inlägg
12 januari 2014
#3
Skulle tippa jag med på att den får luft i bränslesystemet.

Om nu kamremmen står rätt så den inte hoppat ett eller ett par kugg. men skulle inte vilja tro det då det varit bättre mellan varven.

Forummoderator
17 893 Inlägg
12 januari 2014
#4
Tror även jag att den suger luft.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

3 Inlägg
13 januari 2014
Trådstartare
#5
Tack så mycket för ert intresse. Ni verkar ju samstämmiga så jag får satsa på att lufta.
Jag är glad och känner mig trygg när jag får toppen-tips.
Mikael

Forummoderator
17 893 Inlägg
14 januari 2014
#6
lillyannalovisa skrev:
Tack så mycket för ert intresse. Ni verkar ju samstämmiga så jag får satsa på att lufta.
Jag är glad och känner mig trygg när jag får toppen-tips.
Mikael
Lufta sig gör den själv. Troligen har du läckage och den SUGER luft. Någonstans. Men tack: Vi är här för att hjälpa.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök