3864
Sök

Byte från nivomat till vanliga dämpare på S60 AWD

85 Inlägg
15 januari 2014
Trådstartare
Har sett flera trådar om detta men det gav ingen riktig klarhet i hur det faktiskt ligger till så jag provar. Många olika bud, lite klarhet vore bra väldigt bra wink

Har problem med oljud och annat med mina, börjar ta slut så det är nog dags för byte.

Chassit.se säljer en sats där det ingår två sachs advantagedämpare samt fjädrar och fästen (övre fästet skiljer sig tydligen), allt ska vara bolt on till S60 AWD. Detta till ett pris av 3490 vilket är riktigt bra. Man kunde då också välja mellan standard eller HD-fjädrar eller sänkfjädrar om jag ville det. Någon som testat detta?

Jag har egentligen inget behov av nivomat så det kanske är en perfekt lösning? smile Har aldrig känt något behov av nivomat de gånger jag åkt med brorsans S60 som har vanliga tillexempel. Läste någonstans att man behöver byta krängningshämmare men det ska enligt chassit.se inte alls vara något krav utan man kan göra det om man vill. Sitter väl inte ens på alla årsmodeller såvitt jag förstår. Vad säger ni om det?

Om det inte fungerar, vet ni var man kan få tag på nivomatdämpare till ett rimligt pris? På länken nedan kostar det $271 styck vilket är det lägsta jag sett men trots det är det väldigt dyrt. Tror jag ska ha 30683627 om jag inte är helt fel ute?
http://volvopartslisle.com/OEM-Volvo-Pa … k-Absorber

Tack på förhand!  smile

Sök