du verkar vilja ha ett väldigt utförligt svar, tror inte någon kan/kommer svara så pass utförligt här (krävs ganska många tecken för det... speciellt med tanke på att du vill ha svar på mer än caster camber och toe.) Så prova googla eller köp en bok och lär dig allt där (kan rekommendera banbilsboken, säljs av speedlabs).
Rent generellt så kan jag säga att du vill ha så mycket caster som möjligt (inte många bilar som tillåter mer än 7-8 grader utan ordentliga modifikationer.
Camber gissar jag på (och tror min gissning är bra) är bort åt 7-10 grader negativ. Här spelar det även en del roll bereonde på vad för däck du kör. rent generellt så krävs det mer camber dessto bättre däck du har.
Toe beroe en del på vad man som förare tycker är trevligt, men runt 1 grader posetiv(?), dvs däcken pekande utåt, tycker jag är trevligast.
Toe är ju även väldigt lätt att ställa samt det "sista" man ställer in så där är det väldigt lätt att själv labba fram vad man trivs med.
Nu kan jag inget om drifting, men eftersom det har med framvagnen å göra så spelar det ju iingen större roll, skillnaden mot en "racing"bil är ju bara den att du kommer köra med större styrvinklar, och därför behöver mer camber.
Edit: Vet ju inte riktigt vad du ska göra för ombyggnad på din bil, bygga egna spindlar? länkarmar också kanske? Isåfall rekommenderar jag extra starkt banbilsboken. Har läst den några gånger men det är så mycket att hålla i huvudet så jag har enbart sett till att komma ihåg det mesta av det som berör mig och min bil, dvs camber caster och toe (det jag kan ställa in). Angående ackerman och det andra du nämner så minns jag knappt något utav det, däremot om du ska bygga egna spindlar så är det ju bra om du bygger dom för att få så lite bumpsteer som möjligt, detta är ju något som jag gissar på kan ställa till det en del för driftare när man går från "sladd till sladd" (rattar utav bara tusan)