2150
Sök

Peugeot 307 1,6 HDI "Stop,ABS,EPS" fel

12 Inlägg
17 januari 2014
Trådstartare
#1
Hej jag har en peugeot 307 1,6 HDI 06a, när jag köpte bilen för 4 dagar sen funka den perfekt sen dagen efter så börja den bete sig väldigt konstigt EPSN lyser efter 10 meters körning sedan efter 1000 meters körning så börjar den hacka, saker som händer när den hackar är att STOP lyser ABS,Breaking system faulty, Varv och Hastighetsmätaren lägger av, De är nått inuti kupén som "knastrar" när detta händer..

(Ibland kan den gå felfritt i flera mil)

Ibland efter ett att bilen har hackat så mycket så bilen dött, så händer de inget när man vrider på nyckeln mer än att allt i bilen hoppar igång

Detta felet händer även fast du har friläge i och varvar!
Senast redigerat av badhro123 (17 januari 2014)

866 Inlägg
17 januari 2014
#2
Ta och kör in på en verkstad och gör en diagnos !!

12 Inlägg
17 januari 2014
Trådstartare
#3
Har redan gjort detta, men de visa inte något mer än ett U1003 generellt Can fel.. sad

Forummoderator
26 301 Inlägg
17 januari 2014
#4
Jag hoppas du köpte den på en firma?
Lämna tillbaka den och säg åt dem att du inte tar tillbaka den förrän allt funkar som det ska.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

12 Inlägg
18 januari 2014
Trådstartare
#5
Nej tyvärr jag bytte till mig den privat.. jag kolla igenom hela bilen när jag köpte den men då va de inget fel på den? allt funka perfekt, men när snön och fukten kom så börja den krångla.. hmm

866 Inlägg
18 januari 2014
#6
Har något i baknacken att dom bilarna ar ECU skumt placerad så man får fukt i kontakten och eller i boxen, Brukar skumma felcoder eller inga alls med fukt. Med detta vädret så är det stor risk :-D

12 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
#7
Okej vet du hur man kan gå till väga för att få ordning på de själv?

866 Inlägg
19 januari 2014
#8
Leta upp boxen och sprut 5-56 eller något liknande i kontakten så du blir av med fukten i kontakten. Som sagt är inte säker på att det är det som är felet. skadar inte och prova :-)

Sothora <3
1 201 Inlägg
19 januari 2014
#9
Spejja i wd 40 i dragkrokskontakten om du har någon sådan

Bildemonterare samt egen verkstad. !


Sök