3369
Sök

Lösen eller inte ?

45 Inlägg
24 januari 2014
Trådstartare
Tja !
Blev påkörd bakifrån vid ett rödljus förra veckan och fick pris på vad skadorna skulle gå på för försäkringsbolaget och kalaset hamnade på 32,000:-
Bilen i fråga är en bmw e46 325i touring -02 som har 21700mil på nacken.
Verkstan som kollade på den trodde inte att det skulle bli lösen men jag har mina tvivel.
Någon som har mycket kött på benen gällande sådant ?

Mvh

5 089 Inlägg
24 januari 2014
Tror inte någon har tillräckligt kött på benen för ingen jobbar nog på ditt försäkringsbolag och vet hur dom jobbar.

\Lindgren

6 632 Inlägg
24 januari 2014
Sahlstrom skrev:
Tja !
Blev påkörd bakifrån vid ett rödljus förra veckan och fick pris på vad skadorna skulle gå på för försäkringsbolaget och kalaset hamnade på 32,000:-
Bilen i fråga är en bmw e46 325i touring -02 som har 21700mil på nacken.
Verkstan som kollade på den trodde inte att det skulle bli lösen men jag har mina tvivel.
Någon som har mycket kött på benen gällande sådant ?

Mvh

Mest troligt att den blir inlöst.

De/Dem

45 Inlägg
24 januari 2014
Trådstartare
Skrev inte vilket försäkringsbolag det handlar om eller det kanske bara ver ett försök till att vara dryg.
Länsförsäkringar handlar det om.

45 Inlägg
24 januari 2014
Trådstartare
Malheus: tror det med, kollade upp värdet på nätet och då ligger den på 30-35 privat och 40 hos handlare....
Har hört att att det brukar vara 70-80 % av bilens värde som dom går efter. Kanske är olika hos alla bolag (?)

1 798 Inlägg
24 januari 2014
Man kan alltid reparera upp till bilens fulla marknadsvärde (OM skadan är av sådan art att det är rimligt att reparera). Det där med 80% är för att man ska ha en marginal ifall det tillkommer något.

45 Inlägg
24 januari 2014
Trådstartare
Okej då är jag med.
Så det är alltså inte helt omöjligt att det blir rep på bilen, allt beror på vad fb bedömer vill säga ?

Evildan
24 januari 2014
Ja, det beror på om ditt bolag anser den värd att laga i förhållande till bilens värde.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
24 januari 2014
Man kan ju annars förhandla om att få behålla bilen vid inlösen och att man antagligen lever med skadan eller nyttjar en symbolisk summa och fixar det själv.

886 Inlägg
24 januari 2014
Kom ihåg inte att godta första budet. Gör lite research på vilka bilar som ligger ute nu och visa och säg att du vill ha mer. Var beredd på att de ger dig ett skambud om de löser in bilen.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

45 Inlägg
25 januari 2014
Trådstartare
Okej ska lägga det på minnet när dom ringer smile  tack för hjälpen alla !

Sök