2333
Sök

Felsökning av volvo 945?

32 Inlägg
27 januari 2014
Trådstartare
tja! ja har nyss felsökt min 945:a men den fick 2 anmärkningar och de va på antennring, initieringssignal från motorstyrenhet och varvatslgivare. vet ej vart dessa delar sitter på bilen så vore tacksam för svar!

528 Inlägg
27 januari 2014
Claesson_volvo skrev:
tja! ja har nyss felsökt min 945:a men den fick 2 anmärkningar och de va på antennring, initieringssignal från motorstyrenhet och varvatslgivare. vet ej vart dessa delar sitter på bilen så vore tacksam för svar!

Släng ut rödblockarn o stoppa i en d24 spis så har du löst dina bekymmer för gått:)smilesmile

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
27 januari 2014
volvoD24 skrev:
Claesson_volvo skrev:

Släng ut rödblockarn o stoppa i en d24 spis så har du löst dina bekymmer för gått:)smilesmile

D24... Suck...

Varvtalsgivaren sitter i sprängkåpan bakom toppen med kontakt på torpedväggen. Det andra vet jag ej

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

528 Inlägg
27 januari 2014
DiwraZ skrev:
volvoD24 skrev:
Claesson_volvo skrev:

D24... Suck...

Varvtalsgivaren sitter i sprängkåpan bakom toppen med kontakt på torpedväggen. Det andra vet jag ej

B230= stort SUCK!!!!

Forummoderator
26 349 Inlägg
27 januari 2014
volvoD24 skrev:
DiwraZ skrev:
volvoD24 skrev:

D24... Suck...

B230= stort SUCK!!!!

Inget generellt fel på B230.
Brukar hellre vara handhavandefel.

Edit: Efter lite Bingande så verkar "antennring" ha med tändningslåset att göra.
Senast redigerat av Mack (27 januari 2014)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
27 januari 2014
volvoD24 skrev:
DiwraZ skrev:
volvoD24 skrev:

D24... Suck...

B230= stort SUCK!!!!

Pajkastingen är startad: D24 är ett felkonstruerat skämt grundat i en sur bensin 6a från 70talet. Säg en annan motor som båda kam och vevaxel GÅR AV på? Tung trött törstig. Driftsäkerhet och D24 går inte att nämna under samma kalendervecka!!!

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
27 januari 2014
Mack skrev:
volvoD24 skrev:
DiwraZ skrev:

D24... Suck...

B230= stort SUCK!!!!

Edit: Efter lite Bingande så verkar "antennring" ha med tändningslåset att göra.

Kan antennring vara prylen som känner av att rätt nyckel används? (startspärr)

Forummoderator
26 349 Inlägg
27 januari 2014
DiwraZ skrev:
Mack skrev:
volvoD24 skrev:

B230= stort SUCK!!!!

Kan antennring vara prylen som känner av att rätt nyckel används? (startspärr)

I alla fall i V70-kretsar, enligt någon tråd jag fann - ja.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

528 Inlägg
28 januari 2014
DiwraZ skrev:
volvoD24 skrev:
DiwraZ skrev:

D24... Suck...

B230= stort SUCK!!!!

Pajkastingen är startad: D24 är ett felkonstruerat skämt grundat i en sur bensin 6a från 70talet. Säg en annan motor som båda kam och vevaxel GÅR AV på? Tung trött törstig. Driftsäkerhet och D24 går inte att nämna under samma kalendervecka!!!

Hahah ah du värkar inte kunnatä ett jävla skit om d24 så behåll dina arroganta kommentarer för dej själv vetja D24 Är Bra Motorer OM Man Tar Vara På Dom SOM Du Nämde handhavandefel eller? Håller man på o svinar o behandlar den som skit så får du skit tillbaka så enkelt är de prova o använd den på rätt så så lovar ja dig att den håller mö bättre o konsumerar mindre soppa än en vidrig B230 där har du något som är törstig redan på tomgång säg vad du vill men så är't

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
28 januari 2014
volvoD24 skrev:
DiwraZ skrev:
volvoD24 skrev:

B230= stort SUCK!!!!

Hahah ah du värkar inte kunnatä ett jävla skit om d24 så behåll dina arroganta kommentarer för dej själv vetja D24 Är Bra Motorer OM Man Tar Vara På Dom SOM Du Nämde handhavandefel eller? Håller man på o svinar o behandlar den som skit så får du skit tillbaka så enkelt är de prova o använd den på rätt så så lovar ja dig att den håller mö bättre o konsumerar mindre soppa än en vidrig B230 där har du något som är törstig redan på tomgång säg vad du vill men så är't

Visst går det att använda vilken motor som helst hur länge som helst om man är rädd om grejjerna. Det jag menar är att d24 är överkänslig. Skulle aldrig komma på tanken att skaffa en d24. Men då blir det ju fler över till dom som uppskattar dom. I förhållande till effekten så drar en d24 på tok för mycket soppa. Fortsätt gärna åka d24 så kör jag b230 så är alla nöjda och glada. Även du kanske kommer till insikt med åren.

Sök