Nu va det ett tag sedan det hände någonting här. Men nu är det dax att sparka igång det här igen. Hade planer på att sälja bilen och köpa ny men har nu bestämt mig att behålla den och fixa i ordning den. Har även bestämt mig för att jag ska slänga i en laddtrycksmätare, vilket jag påbörjade idag. Jag valde att skarva en koppling med ett T-kors. Se bild
Slangen som satt där tidigare var dålig så valde att köpa ny och byta ut den när jag ändå va där och höll på! Tog en jävla tid att få bort slangklämman som satt under insuget. svårt att komma åt och satt som berg! När det var gjort och allt satt på skulle jag hitta en väg in i cupén. Efter en stunds letande hittade jag det perfekta stället. Det jobbiga var bara att få tag i slangen när den va inne. Men med lite ståltråd och en hel del fipplande fick jag tag på den.
Så valde jag att göra för att få in slangen.
I och med att de va i mitten och mätarna ska sitta i A-stolpen så fick jag fippla lite för att komma över men efter lite meck med ståltråden så hade jag kommit över till rätt sida genom panelen
I passaten finns en väldigt bra list redan i stolparna. verkar nästan vara gjort för detta, så den valde jag att gå i.
Slipade även lite på kåpan som sitter över säkringarna för att den skulle gå att få in utan att skada slangen. Blev ganska nöjd, ser stilrent ut tycker jag.
Nu hänger mätaren fritt och väntar på att hållaren som jag beställde idag ska komma.
Nästa sak att göra är att dra el till mätarbelysningen. Någon som har förslag vart man kan sno den ifrån? funderar på stereon då jag inte vill hålla på att fippla vid tändningen (Tidigare erfarenheter är inte positiv). Kommer förhoppningsvis bli lite tätare updates nu och snart är våren här