erikhallkvist skrev:
swebooy skrev:
Min 945'a jag hade gick inte ens att varvstoppa med när man körde och lämna ett enormt vittmoln bakom sig, byta olja och filter så löste det sig, vet inte om det hjälper i ditt fall men det hjälpte mig iallafall

Körde slut på all bensin o fulltankade igen och problemet försvann, gick hur fint som helst efter detta! Har kört ca 200 mil utan att knappt en droppe kylarvätska försvunnit
DiwraZ skrev:
Får jag bara fråga er varför ni varvstoppar era bilar? Va på modet i stan ett tag. Alla åkte runt på stan och gasade i tomme. Varför ska det varvas så in i helvete?
Jag ville naturligtvis prova om den inte gick att få upp i varv utan belastning heller! Sen är inte en b230 särskild pigg vid 1500varv så de kan med fördel behöva varvas lite!
en b230F är aldrig pigg och det sista dom gillar är varv efter 4500 är det platt fall..
dom brukar gå bäst mellan 1500-3500 då har dom "bra" vrid men i med en K-kam så orkar den dra upp till 6000rpm utan problem
var säkert så att det var en massa fukt i avgasystemet som tryckte sig ur sen kan även olja förbrännas om ringarna fastnar lite när det stått länge.
Kör fort så hinner inget hända...