3388
Sök

Golf 2 Topp planing?

39 Inlägg
8 februari 2014
Trådstartare
Tja köpte mig olyckligtvis en golf 2 för ett par veckor sen som jag inte ens kom hem med... Motorn värmenöp ordentligt. Jag drog hem bilen ett par dagar senare och skulle teststarta och hade skjutit topplockspackningen.
Finns det risk för att aluminium toppen har "ändrat" sig så jag måste plana den eller byta topp?
Isåfall skiljer det sig något på en 1,8 topp och en 1,6?
Tack för svar mvh

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
8 februari 2014
Börja med att mäta toppen om du väljer att plocka av den, enklast med en rakt profil järn eller aluminium. Har den inte "böjt" sig så behöver du inte plana. Hade du haft gjutjärnstopp hade det garanterat spruckit på nått ställe...

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

2 849 Inlägg
8 februari 2014
Koorvmojj skrev:
Tja köpte mig olyckligtvis en golf 2 för ett par veckor sen som jag inte ens kom hem med... Motorn värmenöp ordentligt. Jag drog hem bilen ett par dagar senare och skulle teststarta och hade skjutit topplockspackningen.
Finns det risk för att aluminium toppen har "ändrat" sig så jag måste plana den eller byta topp?
Isåfall skiljer det sig något på en 1,8 topp och en 1,6?
Tack för svar mvh

Har den värmenypit så är det nog billigare med en annan motor då den troligen kommer ta olja då kolvringar fått sitt.

Apropå planing av toppen sätter jag mitt huvud på att den slagit sig, bara att plana den.

Sök