3555
Sök

Renault 5 GTS -91 Startproblem

S40 T4
584 Inlägg
7 december 2013
Trådstartare
Renault 5 GTS -91 Startproblem

Jag har bytt på bilen:

Startmotor (1 år sen)

Tändstift (kanske 3 år sen)

Batteri (4 - 5 år sen)

----------------------------------------------------

Skulle det kunna vara tändkablarna eller generatorn?

ibland blinkar batteri lampan så gissar ju på att kolen börjar ta slut?

när bilen inte vill starta så har jag försökt med starthjälp utan att den startar.

//mvh
Senast redigerat av Shady_killen (7 december 2013)

21 761 Inlägg
8 december 2013
Snurrar startmotorn långsamt eller normalfort när motorn inte vill starta?

En vanlig spänningsmätning direkt på batteripolerna när du vrider nyckeln i startläge borde visa om batteriet är klent, sedan passar du samtidigt på att mäta generatorns laddspänning med motorn igång och halvljuset påslaget. smile

S40 T4
584 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Snurrar startmotorn långsamt eller normalfort när motorn inte vill starta?

En vanlig spänningsmätning direkt på batteripolerna när du vrider nyckeln i startläge borde visa om batteriet är klent, sedan passar du samtidigt på att mäta generatorns laddspänning med motorn igång och halvljuset påslaget. smile

Startmotorn snurrar normalt och den gör detta endast när man har kört den ett tag sen stannar (varm motor).

Någon som kom fram till mig och sa att motorn krankar tror jag det stavas men vet inte vad det betyder.
Han nämnde något med tändningen.

Tror inte det generatorn eller battriet för har kollat värdena redan. Testade får starthjälp när detta hände och då starta den inte heller.

Men har hänt så att om den inte går igång så går den att puta igång eller om den rullar lite och inte går igång (för lite fart) så ibland så  går det att starta igång den med nyckeln.

S40 T4
584 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
uppdaterar. tändstiften får ingen gnista när den väl inte startar och motorn går runt utan att tända.

Sök