3600
Sök

Koppla basar. hjälp!

72 Inlägg
13 februari 2014
Trådstartare
Tjenare!

Kan någon förklara för mig hur jag på bästa sätt ska koppla ihop basarna med varandra för att det ska funka på bästa möjliga sätt med det här steget. så att det blir rätt ohm, är ny så förklara gärna så man förstår. samt hur många anslutningar i baslådan behöver jag?

Är 5st 10" på 250W RMS, 4ohm DVC, 740 Watts Peak.

Och steget är ett Mds T5.

Typ:    Mono Class D
Maxeffekt:    3400Watt
Kontinuerlig effekt 4 Ohm:    600Watt
Kontinuerlig effekt 2 Ohm:    1200Watt
Kontinuerlig effekt 1 Ohm:    1700Watt
Ingångskänslighet:    200mV-4,5V
Frekvensomfång:    20-250Hz
Säkringar:    Ingen, kablagemonterad
Tillverkare:    MDS
Antal Kanaler:    1
Lägsta belastning:    1 ohm
Rek. avsäkring:    150A (extern)
Inställningsmöjligheter
Delningsfilter:    Lågpassfilter
Fasomkopplare:    Ja

21 761 Inlägg
13 februari 2014
Seriekoppla först talspolarna på varje bas, sedan parallellkopplar du alla basar med varandra. Då blir den totala impedansen 1,6 Ohm.

Det räcker med en plus och en minus när det gäller anslutningarna på lådan. Löd ihop alla fem pluskablar och sätt på lådans plusanslutning, sedan löder du ihop alla fem minuskablar och sätter på lådans minusanslutning. smile

72 Inlägg
13 februari 2014
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Seriekoppla först talspolarna på varje bas, sedan parallellkopplar du alla basar med varandra. Då blir den totala impedansen 1,6 Ohm.

Det räcker med en plus och en minus när det gäller anslutningarna på lådan. Löd ihop alla fem pluskablar och sätt på lådans plusanslutning, sedan löder du ihop alla fem minuskablar och sätter på lådans minusanslutning. smile

okej, tack för svaret, har du något bild eller något så hade det varit jättebra, för är väldigt rädd att jag ska koppla fel xD

403 Inlägg
13 februari 2014
lavvo860 skrev:
Drönirettab skrev:

okej, tack för svaret, har du något bild eller något så hade det varit jättebra, för är väldigt rädd att jag ska koppla fel xD

http://mediacdn.shopatron.com/media/mfg/9013/media_image/dev_1/DVC_Series_Parallel_5.png?1314416288

72 Inlägg
13 februari 2014
Trådstartare
Carl7 skrev:
lavvo860 skrev:
Drönirettab skrev:

http://mediacdn.shopatron.com/media/mfg … 1314416288

tack så mkt smile

Sök