3821
Sök

Snygg stereo i 2000kr klassen

2 140 Inlägg
9 februari 2014
Trådstartare
Har ett stort problem att hitta en snygg stereo till mitt bygge.. Kikat lite på Pioneer MVH-8300BT, då den ser riktigt clean ut och inte som alla andra rymdskepp till stereoapparater.. Tyvärr saknar den ljudstreaming via bluetooth vilket jag föredrar att använda.

Den ska sitta i mitt coupebygge med blanksvarta paneler så stereon ska vara blanksvart och inte miljoner knappar och överflashiga färger. Och helst med streaming vi bluetooth. Ska även finnas lågnivåutgång för sub.

Finns det någon stereo på marknaden som täcker mina krav? Eller måste jag ge efter för 8300BT trots att den saknar streaming?

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

403 Inlägg
9 februari 2014
http://www.pmshopen.se/kenwood-kdc-bt92sd/136-0 kanske skulle kunna vara något?

Vet inte exakt hur du vill att den ska se ut. Man kan ändra färgen på displayen.

mer bilder: http://www.kenwood-electronics.co.uk/pr … DC-BT92SD/

2 140 Inlägg
9 februari 2014
Trådstartare
Föll mig tyvärr inte i smaken, däremot hittade jag en annan på samma sida som var rätt så läcker tycker jag!
http://www.pmshopen.se/kenwood-kdc-bt53u/894-0

2 140 Inlägg
9 februari 2014
Trådstartare
Beställde Kenwood kdc bt53u ifrån brl.se, hoppas och tror jag blir nöjd. smile

403 Inlägg
9 februari 2014
AntrE skrev:
Beställde Kenwood kdc bt53u ifrån brl.se, hoppas och tror jag blir nöjd. smile

Det tror jag, rent ljudmässigt är det väl ett steg ner från den jag länka.

Problemet är ju dom flesta "billigare" enheter ser plastiga och har mycket knappar, vilket inte passar i äldre bilar.

Själv tycker jag om utseendet på Pioneer DEX-P99RS , dock är den lite väl dyr.

2 140 Inlägg
9 februari 2014
Trådstartare
Då jag inte egentligen är någon "finsmakare" när det gäller ljud egentligen utan går mest efter utseendet, och tyckte inte den såg så plottrig ut som alla andra enheter i prisklassen.

p99rs är ju galet läcker men som du säger, den kostar väl mycket för en hu. Om man nu inte ska tävla, då är det nog värt att satsa på en ordentlig enhet.

1 523 Inlägg
15 februari 2014
AntrE skrev:
Då jag inte egentligen är någon "finsmakare" när det gäller ljud egentligen utan går mest efter utseendet, och tyckte inte den såg så plottrig ut som alla andra enheter i prisklassen.

p99rs är ju galet läcker men som du säger, den kostar väl mycket för en hu. Om man nu inte ska tävla, då är det nog värt att satsa på en ordentlig enhet.

men som sagt... köper man en stereo för utseendet eller köper man en stereo för ljudmässigt? ja skulle lagt till några hundra för en alpine cde178bt

2 140 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
Då jag inte hör en minsta skillnad på vilken stereo man har så nej, jag skulle inte lagt till några hundralappar på en i mitt tycke ful stereo.

Ja en viss skillnad mellan en 15 år gammal pioneer som satt i och den nya kenwooden vart det men hör inte skillnad mellan en 1600kr och en 2000kr stereo.. smile

1 523 Inlägg
15 februari 2014
AntrE skrev:
Då jag inte hör en minsta skillnad på vilken stereo man har så nej, jag skulle inte lagt till några hundralappar på en i mitt tycke ful stereo.

Ja en viss skillnad mellan en 15 år gammal pioneer som satt i och den nya kenwooden vart det men hör inte skillnad mellan en 1600kr och en 2000kr stereo.. smile

olika funktioner oxå på vissa.. bättre du köper en hillman om du eje  ute efter kvalitet....

2 140 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
Som sagt så gick jag efter utseendet, bluetoothstreaming och möjlighet att koppla in ett slutsteg!
Fruktansvärt nöjd med mitt köp och skulle absolut rekommendera den till andra.

Bättre du läser rubriken och min fråga istället för att komma med dina tips om att jag inte ska göra som jag vill utan följa dina proffstips.

1 523 Inlägg
15 februari 2014
AntrE skrev:
Som sagt så gick jag efter utseendet, bluetoothstreaming och möjlighet att koppla in ett slutsteg!
Fruktansvärt nöjd med mitt köp och skulle absolut rekommendera den till andra.

Bättre du läser rubriken och min fråga istället för att komma med dina tips om att jag inte ska göra som jag vill utan följa dina proffstips.

sj tycker ja alpine stereo e snyggare än kenwoods.. kenwoods känns plastig

2 140 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
Och själv tycker jag tvärtom, då har vi rett ut att folk kan ha olika smak och olika krav.

Jag vet att alpine har fruktansvärt bra huvudenheter, men jag tycker inte om att dom har så många knappar. Tycker bara det blir plottrigt.

Men eftersom det inte har något att tillföra till tråden så skicka pm till mig istället om du vill fortsätta diskutera. smile
Senast redigerat av AntrE (15 februari 2014)

1 523 Inlägg
15 februari 2014
AntrE skrev:
Och själv tycker jag tvärtom, då har vi rett ut att folk kan ha olika smak och olika krav.

Jag vet att alpine har fruktansvärt bra huvudenheter, men jag tycker inte om att dom har så många knappar. Tycker bara det blir plottrigt.

Men eftersom det inte har något att tillföra till tråden så skicka pm till mig istället om du vill fortsätta diskutera. smile

joo smaken e ju som baken= delad smile men e väl tur det.. tjarå

Sök