Renoveringsprojekt Mercedes E220 93'

Det är alltså en Mercedes E220 93' som jag kommer att renovera och det kommer nog bli riktigt najs.
  • 6 Följare
  • 3 300 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 januari 2014
RedHazard
1 januari 2014 · 23 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/200/199223/199223-4adb775bf5fc4b1dc067b84fb091e26c.jpg


Detta kommer nu att vara mitt projekt och tror att de kommer se riktigt fint ut senare!
Jag ska alltså bygga om den till en ungdomsbil, så jag kommer att fräsa upp den en hel del men lite smått och gott.
Ska inte sätta i nått nytt i motorn då jag inte vill spendera för mycket pengar på bensin, utan lite mer utan på bilen eftersom den redan går som en klocka.

Det är en Mercedes E220 93' 16v!

Senast redigerat av RedHazard (6 januari 2014)

Celeron
1 januari 2014 · 1 322 Inlägg

ska följa=)
Vad är det som ska göras?smile

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
RedHazard
1 januari 2014 · 23 Inlägg

Jadu, Det är faktiskt en hel del! smile

Ja ska laga rost och måla om han, sätta på bodykit, skaffa ett najs ljudsystem, byta avgassystem till ett 2,5 tums, Byta till rallystolar inne i den, Nya fälgar, funderar på om jag ska ha 18 tums eller 19 tums, byta luftfilter och skaffa en framskärm från en Mercedes 300D 94' så att jag får luft intaget till den!
Sedan har jag lite små grejer som jag funderar på att göra men är inte riktigt säker än!

Tänkte göra ghost flames i laken och funderar på att bygga en najs vinge till den!

Hoppas de svarade på det mesta! smile

Celeron
1 januari 2014 · 1 322 Inlägg

RedHazard skrev:
Jadu, Det är faktiskt en hel del! smile

Ja ska laga rost och måla om han, sätta på bodykit, skaffa ett najs ljudsystem, byta avgassystem till ett 2,5 tums, Byta till rallystolar inne i den, Nya fälgar, funderar på om jag ska ha 18 tums eller 19 tums, byta luftfilter och skaffa en framskärm från en Mercedes 300D 94' så att jag får luft intaget till den!
Sedan har jag lite små grejer som jag funderar på att göra men är inte riktigt säker än!

Tänkte göra ghost flames i laken och funderar på att bygga en najs vinge till den!

Hoppas de svarade på det mesta! smile

ahaa hehe smile bilen såg fräsch ut!

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
RedHazard
1 januari 2014 · 23 Inlägg

Haha, ja de är den faktiskt, Speciellt där invändigt!
Men jag gillar verkligen Mercedes W124erna!
Dom är riktigt fräsha!

Celeron
1 januari 2014 · 1 322 Inlägg

RedHazard skrev:
Haha, ja de är den faktiskt, Speciellt där invändigt!
Men jag gillar verkligen Mercedes W124erna!
Dom är riktigt fräsha!

Du får gärna ta å lägga upp bild på inredningen om du har lust/ork smile gillar w124orna väldigt mycket. själv funderat på en, flera gånger:p har du automat eller manuell?smile

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
RedHazard
1 januari 2014 · 23 Inlägg

Ja kan verkligen ta kort på inredningen och lägga ut! smile
Haha jaså så du har de, ja dom är väldigt fina!

Det är en manuell just för att ja ska kunna övningsköra i den också, och ja är inte sånt stort fan av Automat wink

Celeron
1 januari 2014 · 1 322 Inlägg

RedHazard skrev:
Ja kan verkligen ta kort på inredningen och lägga ut! smile
Haha jaså så du har de, ja dom är väldigt fina!

Det är en manuell just för att ja ska kunna övningsköra i den också, och ja är inte sånt stort fan av Automat wink

Haha, inte heller nå stort fan av automat tongue

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
ekmaan hej vad gör du?
14 januari 2014 · 416 Inlägg

Om den nu är så fin invändigt så stoppa inte in nå rallystolar då, de förstör nog utseendet ganska mkt.
och jag hade då inte gjort nå åt avgassystemet då de inte är någon rallybil, men smaken är som baken..

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"
Mercedes w126 300sel "Pamela" (1987)
RedHazard
15 januari 2014 · 23 Inlägg

Nej det ska inte inte nå rally stolar faktiskt, då jag vill ha kvar baksätet som de är och då skulle det inte alls passa, vill ha nytt avgassystem då jag ska byta lite grejer i motorn så han går lite mer wink

___Henke Maskinist
15 januari 2014 · 153 Inlägg

Trevligt med merca projekt så jag följer smile Men jag tycker du skall köra på 17 eller MAX 18'' fälgar, ser så överdimensionerat ut med 19'' smile.

- FriEND - BoyfriEND - GirlfriEND - BestfriEND - League of LegENDS
- Merca
Only Merca has no END
Celeron
15 februari 2014 · 1 322 Inlägg

Händer något här?big_smile vill se mer bilder på bilen:D

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang