2595
Sök

Problem när jag skulle byta ut min icm2 till icm3 (navin) saab 9-3sc - 06

84 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
kopplade ur min gamla icm2 och satte i icm3. höjer ju utseendet väldigt mycket. Men så fort jag startade bilen fick den fnatt, allt stod på engelska, time for service, baksensorerna bara tjöt, inget fungerade. vilket jag misstänkte då den skall programmeras med tech2 efter. Åkte ner till saab och pratade med dom, han snackade om att den icm3 jag köpte var tvungen att giftas ut och att denna inte var det.
Stämmer det och hur vet jag att den är ur gift?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
4 mars 2011
Den behöver inte giftas ur (ska då inte behövas), det var i dom gamla systemen (som i gamla 9-5an och 9-3an t.ex.) som man fick lov att göra det. I din ska det räcka med att programmera in den nya enheten via TECH-II.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

84 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Den behöver inte giftas ur (ska då inte behövas), det var i dom gamla systemen (som i gamla 9-5an och 9-3an t.ex.) som man fick lov att göra det. I din ska det räcka med att programmera in den nya enheten via TECH-II.

Okej, blir att åka ner till saab igeenpå måndag.
Borde inte kosta en förmögenhet va?
Sen komm jag tänka på, service uppgifter och allt sånt, kommer det tillbaka vid byte av stereoenhet?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
4 mars 2011
Det kan kosta en del jo, brukar vara dyrt med en programmering även fast det är ett enkelt och snabbt avklarat jobb. Man får se till att bli lite kenis med nån av killarna på verkstaden så brukar man kunna lösa det billig. wink Vet faktist inte vart serviceuppgifter och sånt lagras, men tror inte det är i ICMen iaf.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

84 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Tyvär har jag ingen sådan tur:( jaja över 1000 riksdaler borde det ju inte gå på.
Föressten, det är bara saab som kan lösa sådant? Mekonomen har nämligen en verkstad precis vid jobbet, men dom kanske har ett annat system och inte befogenhet?
Senast redigerat av snabeln (4 mars 2011)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
4 mars 2011
TECH-II är så vitt jag vet en handdator som är exklusiv för just SAAB så det är nog en sådan verkstad du lär åka till, om nu inte Mekonomen varit snälla nog att köpa in en TECH-II.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

3 Inlägg
10 mars 2011
Pratade med saab, viktigast är att man gifter ut sin egna (gamla) radio innan man monterar de nya, precis som tidigare nämt.

Men vart fick du tag i ICM3-enheten, vilket pris osv?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 mars 2011
Att "gifta ur" enheter i 9-3SS/SC 03-06 är för mig någonting helt nytt, mig veterligen så ska det bara behövas i gamla 9-3/9-5.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

84 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
maalman skrev:
Pratade med saab, viktigast är att man gifter ut sin egna (gamla) radio innan man monterar de nya, precis som tidigare nämt.

Köpte den genom en på nätet 1000kr, måste väl ses som ett bra köp?
Fått tid imorgon på saab att koppla in den.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 mars 2011
Oj! yikes Du det var inte fy skam! Får hoppas att den är hel då för dom pengarna, otroligt billigt!

Saab 9-3SC {SQ-edition}

3 Inlägg
13 mars 2011
snabeln skrev:
maalman skrev:

Köpte den genom en på nätet 1000kr, måste väl ses som ett bra köp?
Fått tid imorgon på saab att koppla in den.

Mkt bra pris. Köpt från någon skrot eller firma?

84 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Bara att hålla tummarna och hoppas att den är korrekt urgift, återkommer med svar imorgon.

84 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Sket sig totalt:( Ej urgift, dock skall han fixa en annan till mig,

3 Inlägg
17 mars 2011
märkligt, på "min" saabfirma så räcker det med att giftar ur den gamla enheten i den bil som den nya skall sättas in i.
gifter man inte ur enheten medan den sitter i donatorn kommer den donerande bilen inte fungera som den ska.

4 Inlägg
9 maj 2013
Maalman har helt rätt.

GL77
16 februari 2014
Du har inte din gamla ICM2 kvar?

Sök