7 april 2009
Trådstartare
Tja, ja vet inte om de ska läggas upp här men jag är desperat. har bytt motor o massa nu i vinter, sen nu är elen färdig dragen, men min polare skröv en dag och hade visst "bråttom till fest" så han märkte inte upp hur sladdarna ska sitta till startmotorn o generatorn, och han kommer inte ihåg det heller, jorden till generatorn är ju lätt, sen har jag troligen fått rätt + också och sen en annan kontakt.
men nu har jag en fet + som då ska te startmotorn, men sen har jag en till lite mindre + och sen en liten "kontakt" som då borde sitta på startmotorn med, men de är så att på den kontakten (som måste ha något med startmotorn att göra) där sitter det en lång sladd på som slutar med en tom kabelsko som jag vet aldrig suttit på något.
Fattar inte hur de ska va, ska väl inte va två st + till startmotorn, eller kan det vara en jord? då borde väl den vara blå och inte röd. och den där andra kontakten vet i fan, kanske att det funkar endå. alltså att det bara är + till startmotorn sen inget mer?
Aja hoppas ni fattar något av det här:P
någon kanske kan lägga upp bild på sitt.
mvh
i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone