Sportstolar fram volvo 850

Alx_vlnt |Make Low Not War|
17 februari 2014 · 119 Inlägg

hallå!
jag tänkte kolla om någon här inne har bytt till sportstolar i fram på sin 850?

jag har sökt i forumet men kan inte riktigt hitta svar på mina frågor, att man måste bygga om för skenor osv är jag med på men hur gör man med bältet då det sitter fast i original stolen på 850,

väldigt tacksam för svar!


Mvh Alex

Tailored Squad | same ambition different style
Blyfot_Racing
17 februari 2014 · 904 Inlägg

Har tagit underredet från en 850stol å där i sitter ju bältet går nog å göra på annat sätt med

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Alx_vlnt |Make Low Not War|
18 februari 2014 · 119 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:
Har tagit underredet från en 850stol å där i sitter ju bältet går nog å göra på annat sätt med

okej tack för tipset!smile

Tailored Squad | same ambition different style
KHRacing
18 februari 2014 ·

Glöm inte att det e olagligt :-)

Alx_vlnt |Make Low Not War|
18 februari 2014 · 119 Inlägg

KHRacing skrev:
Glöm inte att det e olagligt :-)

fast om stolarna kommer från en bil som är laglig kan dom ju inte vara olagliga eller? min bil är ju inte heltypsgodkänd så:p eller har jag fattat något galet?

Tailored Squad | same ambition different style
Forsbyligan
18 februari 2014 · 40 Inlägg

Det är INTE olagligt att byta stolar i en bil. Då skulle det vara en hel del bilar som inte skulle gå igenom på besiktningen.

Jag äter inte klockor, men dricker gärna ur.
11:e Budordet: Var jag en i världen mig vänder, så ska jag rita svarta ränder.
Audi A3 S-Line Quattro 2,0 TFSI "Vinterbilen" (2006)
Audi A4 Avant 2.0 TQ "Black Edition" (2011)
KHRacing
18 februari 2014 ·

alex47 skrev:

KHRacing skrev:
Glöm inte att det e olagligt :-)

fast om stolarna kommer från en bil som är laglig kan dom ju inte vara olagliga eller? min bil är ju inte heltypsgodkänd så:p eller har jag fattat något galet?

Helt olagligt. krocktestade i just din bilmodell ? nej - = olagliga  - Inget illa menat. men verkligen inte många som fattar tyvärr

KHRacing
18 februari 2014 ·

Forsbyligan skrev:
Det är INTE olagligt att byta stolar i en bil. Då skulle det vara en hel del bilar som inte skulle gå igenom på besiktningen.

Helt olagligt faktiskt - MEN, inte många på besiktningarna som bryr sig helt enkelt.

bara för att bilen gått genom besiktningen med blankt papper så betydefr det inte att den är laglig.

På fordon äldre än 1976 är det oki, då krocktesterna infördes då

Alx_vlnt |Make Low Not War|
18 februari 2014 · 119 Inlägg

KHRacing skrev:

alex47 skrev:

KHRacing skrev:
Glöm inte att det e olagligt :-)

fast om stolarna kommer från en bil som är laglig kan dom ju inte vara olagliga eller? min bil är ju inte heltypsgodkänd så:p eller har jag fattat något galet?

Helt olagligt. krocktestade i just din bilmodell ? nej - = olagliga  - Inget illa menat. men verkligen inte många som fattar tyvärr

okej då förstår jag hur du menar:)

Tailored Squad | same ambition different style
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang