Hej! Äger en Audi 100 c4!
Har nu blivit less på original högtalarna i hatthyllan i bilen då dem bara sprakar!. Så har tänkt sätta in ett par 6x9 or där istället för original högtalarna och bara driva dem på stereon.
Kan tillägga att jag har ett fram system och bas på ett steg så jag vill inte installera ett nytt steg för 6x9orna utan vill bara driva dem på stereon!
Nu till min fråga, att dra nya egna högtalarsladdar är ju ett måste då jag inte fattar något av kabelsystemet som är draget original. massa konstiga kontakter och en massa färger på sladdarna istället för bara en enda kabel som går till högtalaren. så jag undrar var ska jag koppla in högtalarkabeln in i Iso kontakten för att jag ska få ljud i hatthyllan?
Någon som har ett kabelsystem till Audi 100 c4, har kollat på bilfirma och nätet men det verkar som det har utgått totalt.
Är det kanske någon som haft detta problem och kan hjälpa mig? Kanske man rent av kan använda någon av alla det olika kablarna där baki ( har ingen aning om vilken som går till vad. )
Kan ta lite bilder när jag går till garaget, om det är till hjälp
Borde ju vara en kabel i isokontakten som går till höger o vänster bak, bara dra ut dem och stoppa in de nya eller?
Mvh Jocke