4085
Sök

Störningar vid inkoppling av AUX

11 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
Jag köpte för ett tag sedan en modul vid namn ncXus v3 (se länk) för inkoppling av bland annat AUX till Audis orginalstereo Concert 3.
http://www.arcs-tuning.de/car-moto-hi-f … eat/a-465/

När jag spelar musik via aux med min IPhone får jag dessa extremt irriterande störningar från mobilnätet när telefonen synkar eller söker nät etc.

Någon som har erfarenheter av denna modul eller liknande och vet hur man kan bli av med störningarna?

Återförsäljaren vägrar att ta på sig något ansvar och skyller på att det är min telefon som är trasig, detta trots att jag har provat med tre olika telefoner med samma resultat.

6 851 Inlägg
17 februari 2014
Har du laddare i cigguttaget när du kör med detta så är felet där.

8 883 Inlägg
17 februari 2014
NdL skrev:
http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/lagar/konsumentkoplagen/

Lycka till med att försöka hänvisa till det när du handlar utanför Sverige. Mig veterligen så har ingen lyckats med det.

Fotograf på tierpidag.se

Konstruktör
1 053 Inlägg
18 februari 2014
Oj, missade helt att det var utanför Sverige.
Nej, då lär du inte ha mycket på din sida tyvärr.

559 Inlägg
18 februari 2014
Det är just så här det kan gå när man handlar utanför Sverige, det kan vara värt att tänka på...

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook

69 Inlägg
18 februari 2014
TT-Avant skrev:

Har märkt av det där i min bil också att det blir störningar när jag laddar mobilen och kör musik via AUX samtidigt. Varför uppstår det problemet egentligen?

Vw Up! 74 hk räcker långt ;)

6 851 Inlägg
19 februari 2014
Kramer skrev:
TT-Avant skrev:

Har märkt av det där i min bil också att det blir störningar när jag laddar mobilen och kör musik via AUX samtidigt. Varför uppstår det problemet egentligen?

Vet ej säkert va det beror på. Men i många fall tror jag det är själva adaptern som ej är störningsfri. Inte helt säker på detta.

Vet bara att många kunder gnällde på detta när jag jobbade mera aktivt som montör. De sa att det måste vara fel på min installation m.m tills man gick ut och visa dem, "Dra ut denna så testar vi igen". Tror du de blev förvånade då? ;-)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
21 februari 2014
Kramer skrev:
TT-Avant skrev:

TT-Avant skrev:
Kramer skrev:
TT-Avant skrev:

Vet ej säkert va det beror på. Men i många fall tror jag det är själva adaptern som ej är störningsfri. Inte helt säker på detta.

Vet bara att många kunder gnällde på detta när jag jobbade mera aktivt som montör. De sa att det måste vara fel på min installation m.m tills man gick ut och visa dem, "Dra ut denna så testar vi igen". Tror du de blev förvånade då? ;-)

Skillnad i jordpotential är med en trolig tanke.......för det var likadant för mig. Har dock inte provat att koppla in tändaruttaget på samma källa som till enhet o box ännu...om jag ens gör det big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök