Först och främst var bilen tänkt att underlätta för mig, då jag var trött på underhållsmeck och medföljande extra kostnader.. Sen ville tankarna åt ett annat håll..;) Hur kan man göra en Clio mk3 1.2 16v, rolig?
Vintern hade nästan passerat helt, 2011, då jag kände att jag var trött på att meka med vinterbilen.. Något var tvunget att göras! En vän till mig tipsade mig om en deal som hans vän på Hedin bil kunde lösa. 16 000:- för en inbytesbil, om den var besiktigad och skattad. Jag tog med kvinnan i mitt liv (som nu är min fru) och åkte iväg till hedin, man kunde ju alltid ta en titt på vad som fanns inne.. Det blev affär! Bytte in våran vinterbil/övningskörningsbil (Renault 19 med 25k på mätaren) och köpte en Clio mk3 1.2 16v -08. En kort provtur med en titt på förbrukningen fick avgöra
Kort efter köpet så började det klia i fingrarna och frågan ställdes till mig själv: -Vad kan man förbättra?
Har en kompis som snackat lite om att göra nåt liknande, så jag följer här och ser hur det ska gå till!
Kul! Finns din kompis här på garaget också?
Nej det gör han tyvärr inte Han har dessutom ett par andra projekt som han vill göra klart först, men sen så kanske! Han har snackat om att sänka, trimma ( och byta till 1.4 motorn) lite kjolar och ljud osv
Har en kompis som snackat lite om att göra nåt liknande, så jag följer här och ser hur det ska gå till!
Kul! Finns din kompis här på garaget också?
Nej det gör han tyvärr inte Han har dessutom ett par andra projekt som han vill göra klart först, men sen så kanske! Han har snackat om att sänka, trimma ( och byta till 1.4 motorn) lite kjolar och ljud osv
Ok. Jag känner igen det där, att ha flera projekt samtidigt Ett hus att greja med, att garage att inreda utefter drömmar, en M3:a att pilla med och Clion som man vill hitta på några saker med...att det bara är 24 timmar under ett dygn...
Ok. Jag känner igen det där, att ha flera projekt samtidigt Ett hus att greja med, att garage att inreda utefter drömmar, en M3:a att pilla med och Clion som man vill hitta på några saker med...att det bara är 24 timmar under ett dygn...
Alltför sant! Ibland önskar man att dygnet var lite längre