25 februari 2014
Trådstartare
Jag har köpt en begagnad tankarmatur med fungerande bränslepump. När jag hade monterat allt på plats startade bilen för att efter några sekunder dö igen. Den hoppar bara igång ett tag. Till historien ska tilläggas att jag förra veckan drog av en av slangarna när jag skulle demontera den gamla armaturen (se fotoalbum för två bilder). Jag har ersatt denna koppling med vanliga bränsleslangar som jag har skarvat på plats. Är det detta som spökar? ÄR det någon som vet vad detta är för slang? Det är alltså slangen som är påkopplad till röret ner till bränslepumpen. Är det tryck i denna som byggs upp med hjälp av den speciella anslutningen?
Enligt personal på Bilia är det bara en koppling och att skarva med egen slang ska gå bra. Vad är det då som kan spöka? Har jag fått fel sorts pump som inte orkar pumpa tillräckligt med bränsle, är det bränslefiltret som helt plötsligt är dåligt...... Det som från början gjorde att bilen inte startade var att det inte hördes något surrande ljud från bränslepumpen. Därför köpte jag en begagnad tankarmatur med fungerande bränslepump och nu detta att bilen hoppar igång för att sedan stanna. Det kan inte vara luft i systemet eftersom man inte luftar bränslesystem med bensin, däremot gör man det med diesel tydligen. Är det någon som har någon idé kring detta?
Senast redigerat av vanilj10 (26 februari 2014)