Hej som rubriken lyder så har jag en volvo 945, den verkar få för mycket soppa,när man startar bilen så går hann upp i varv och sedan dör den, om man inte håller gas, för att hålla igång motorn så behövs det full gas.stiften blir kolsvarta ,
Det jag har gjort bytt lambdasond,rensat katalysatorn,gnista på alla fyra tändstift, rotor och fördelare är fräscha, luftmassemätaren,soppa relä,tomgångsmotorn,btrn, relät som sitter vid kylvätskebehållaren , drar ingen tjuv luft någon stans , saker som är nämda ovan är utbytta till saker som är fungerande till 100% är väldigt tacksam för svar om någon har något förslag om vad det kan vara för fel
Tändkablarna är fräscha , sitter ingen kallstart på insuget då är ju frågan vart sitter den på 940 eller vart har dom gjort av den ? vatten tempgivaren är hel , luftfiltret är det inget fel på .
Tändkablarna är fräscha , sitter ingen kallstart på insuget då är ju frågan vart sitter den på 940 eller vart har dom gjort av den ? vatten tempgivaren är hel , luftfiltret är det inget fel på .
940 har en parameter för kallstart inprogrammerad i styrboxen.
Har provat vidare att byta en hel del saker utan resultat värt att nämna är när man nyper returen för soppan så går bilen som normalt skulle uppskatta om någon har något bra svar om vad det kan vara för fel
Tändkablarna är fräscha , sitter ingen kallstart på insuget då är ju frågan vart sitter den på 940 eller vart har dom gjort av den ? vatten tempgivaren är hel , luftfiltret är det inget fel på .
940 har en parameter för kallstart inprogrammerad i styrboxen.
inte alla.. ser man dock på styrboxen 5xx=kallstartspridare 9xx=inbyggd kallstart funktion.
ska man hårdra det är det versionerna på lh2.4 som skiljer ena är 2.4 andra 2.4.2