4180
Sök

Volvo 945 års 92 fb maskin får för mycket soppa har provat det mesta vad kan det vara för fel ? tacksam för svar

14 Inlägg
16 februari 2014
Trådstartare
Hej som rubriken lyder så har jag en volvo 945, den verkar få för mycket soppa,när man startar bilen så går hann upp i varv och sedan dör den, om man inte håller gas, för att hålla igång motorn så behövs det full gas.stiften blir kolsvarta ,

Det jag har gjort bytt lambdasond,rensat katalysatorn,gnista på alla fyra tändstift, rotor och fördelare är fräscha, luftmassemätaren,soppa relä,tomgångsmotorn,btrn, relät som sitter vid kylvätskebehållaren , drar ingen tjuv luft någon stans , saker som är nämda ovan är utbytta till saker som är fungerande till 100% är väldigt tacksam för svar om någon har något förslag om vad det kan vara för fel smile

14 Inlägg
16 februari 2014
Trådstartare
värt att Nämna är att den inte ger några felkoder eller att lambdalampan inte lyser ,

1 562 Inlägg
16 februari 2014
Bränsletrycksregulatorn.

14 Inlägg
16 februari 2014
Trådstartare
har byt ut den med utan resultat smile

1 562 Inlägg
16 februari 2014
Tändkablarna i bra skick?

6 738 Inlägg
16 februari 2014
kallstartsventilen som hängt sej? Vattentempgivaren till sprutet som dummar sej?

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

5 Inlägg
16 februari 2014
igensatt luftfilter?

14 Inlägg
17 februari 2014
Trådstartare
Tändkablarna är fräscha , sitter ingen kallstart på insuget då är ju frågan vart sitter den på 940 eller vart har dom gjort av den ? vatten tempgivaren är hel , luftfiltret är det inget fel på . smile

1 562 Inlägg
17 februari 2014
Tom94 skrev:
Tändkablarna är fräscha , sitter ingen kallstart på insuget då är ju frågan vart sitter den på 940 eller vart har dom gjort av den ? vatten tempgivaren är hel , luftfiltret är det inget fel på . smile

940 har en parameter för kallstart inprogrammerad i styrboxen.

14 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Har provat vidare att byta en hel del saker utan resultat värt att nämna är när man nyper returen för soppan så går bilen som normalt skulle uppskatta om någon har något bra svar om vad det kan vara för fel smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
5 mars 2014
mange_240 skrev:
Tom94 skrev:

940 har en parameter för kallstart inprogrammerad i styrboxen.

inte alla.. ser man dock på styrboxen  5xx=kallstartspridare  9xx=inbyggd kallstart funktion.

ska man hårdra det är det versionerna på lh2.4 som skiljer ena är 2.4 andra 2.4.2 smile

Kör fort så hinner inget hända...

6 738 Inlägg
5 mars 2014
låter som trött bränslepump, skit i ledningarna eller btr dom hängt sej öppet

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

14 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Får kika vidare på bilen till helgen smile tack för svaren !!!

Sök