3119
Sök

Toppen skadad,vad kan ha orsakat detta?

klabbarpan
3 041 Inlägg
5 mars 2014
Anllägningsytan på blocket mot toppen.

866 Inlägg
5 mars 2014
HaHa!!!! Ja det låter fan inte riktigt klokt :-) Blockets övre del kallas i bland däck  som båtdäck typ.

773 Inlägg
5 mars 2014
det kanske inte har någe med det att göra men chipen är väl gjorda för 18-19t turbo med runt 1,2 ladd inte en org turbo eller? så den borde fått en jävla massa soppa och lite luft?
Senast redigerat av tvedberg (5 mars 2014)

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 mars 2014
tvedberg skrev:
det kanske inte har någe med det att göra men chipen är väl gjorda för 18-19t turbo med runt 1,2 ladd inte en org turbo eller? så den borde fått en jävla massa soppa och lite luft?

Fundera lite på hur motorn mäter upp luften och om mängden luft som passerar där påverkas av turbons storlek... smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
12 mars 2014
tekniknissen1 skrev:
HaHa!!!! Ja det låter fan inte riktigt klokt :-) Blockets övre del kallas i bland däck  som båtdäck typ.

Dock så tror jag att man bara brukar säga så på engelska, "Cylinder head deck" och "Block deck", vad det heter på svenska är dock en bra fråga big_smile

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
12 mars 2014
-Westerlund- skrev:
tekniknissen1 skrev:

Dock så tror jag att man bara brukar säga så på engelska, "Cylinder head deck" och "Block deck", vad det heter på svenska är dock en bra fråga big_smile

Man brukar ju säga toppdeckat block med tongue
Senast redigerat av _Performance_ (12 mars 2014)

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Sök