Slave_joe skrev:
Är det bra prispå det där avgassystemet? Finns ju färdiga såna 3" kit till din bil i sverige med, känns lite som att gå över ån efter vatten...
Antar att din bil är en biopower? Med tanke på årsmodellen. Så några direkta avgasvärden behöver du inte bry dig så mkt om när du besiktar om du kör på e85. Jag har racekat på min från klracing, den är en kinavariant och gick igenom besiktningen utan anmärkning.
http://shop.maptun.se/avgassystem/jt-3/ … t-9-5.html
6000 lappar + frakt samt eventuell tull som man kan åka på. Jag vet inte, är det ett dåligt pris?
Att det finns färdiga sådana kit i Sverige med vet jag om men fastnade lite för just detta
Både utseendemässigt och ljudet den krutar ifrån sig. Men jag är givetvis öppen för idéer. Vill ju sen helt klart kunna ha systemet på bilen ett bra tag om man säger så.
Det är en biopower !
Aofan. Glädjer mig att höra!
Läste en diskussion gällande JT och Krona exhaust där någon gjorde en summering av de båda. Läs gärna igenom och säg vad ni tycker!
http://www.saablink.net/forum/performan … /64714.htmKrona Exhaust:
Stainless Steal
Cat or Catless option
Made in the US
Lifetime Warranty
Uses Audi/VW OEM Clamps
Every Component is made in the US
Design of mufflers is current and uses welds
Uses a center Resonator and one Muffler
Price for what you get = Fantastic
JT Exhaust:
Aluminumized Steal
No option for Catalytic Converter
Made in Sweden
Warranty? if a part breaks you can buy "a la carte" pieces
Uses NAPA equivalent Clamps
Every Componenet is made, somewhere?
Design system for the Mufflers is from 40 to 50 years old
Uses 2 straight through mufflers
Price for what you get = You are paying mostly shipping fee's for this system because it must be imported into the US
Point is IF Krona wanted to make the same system as JT it would cost roughly $200 to produce... When comparing stainless to aluminized steal which would you prefer?
Krona got into this market to make quality parts at a very reasonable price, the quality of the krona exhaust far surpasses JT in every way, shape, and form.