3851
Sök

Akut: Saaben hackar och går allmänt dålig.

33 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
Ursäkta topicen, men vet ej vad jag ska skriva. Felet gäller en Saab 9000 Talladega -89-.

När man startar bilen så går den på jämn tomgång, men den "blöddrar" och hackar när man kör, ungefär samma symtom som när man är på väg att få soppa torsk. Exempel igår när jag åkte hem från jobbet så gick bilen normalt, men efter halva vägen hem så började den hacka osv. Det spelar ingen roll vilken växel man kör på eller om man gasar, problemet kvarstår.
Så jag tänkte se ifall det finns nån här som kan ha en aning om vad det kan vara? Kan tillägga att tändstiften nyligen är bytta, så det kan det inte vara. Turbon är däremot kass om det har någon betydelse? 

//Anna

En gång turbo alltid Turbo :-D

Medlem 5280
552 Inlägg
10 maj 2007
Inte för att jag är så bra på detta men jag skulle gissa på DI kassetten... Men vänta tills dom kunniga säger sitt...

219 Inlägg
10 maj 2007
Kolla alla tänddelar, kablar, rotor etc. Hade ett liknande problem och det visade sig vara att tändfördelaren satt lite löst.

Även bilen har en drift. Och den är dyr.

33 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
OKey,ska be killen rota bland kablarna wink Men en annan sak som är skum är att om jag släpper gasen (motorbromsar) i ex en nedförsbacke så går den helt normalt. Jag blir tokig på denna bil sad  Tack för hjälpen iaf

//Anna

En gång turbo alltid Turbo :-D

Sök