2192
Sök

Vad säger besiktning om Singel turbo Mazda rx7 FD3s

81 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
Tja,

Jag går i tankarna att singel konvertera min Mazda rx7 FD3S.
Jag undrar över om någon vet vad besiktningen säger om att man singel konverterar den?

Tack på förhand!

1 679 Inlägg
19 januari 2014
Inte godkänt tyvärr hmm

81 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
JimmyAndersson skrev:
Inte godkänt tyvärr hmm

Fattar inte varför det inte skulle vara godkänt sad
Så man får trycka dit dubbel snuvorna inför varenda besiktning isåfall...

1 679 Inlägg
19 januari 2014
XxHaglundxX skrev:
JimmyAndersson skrev:
Inte godkänt tyvärr hmm

Fattar inte varför det inte skulle vara godkänt sad
Så man får trycka dit dubbel snuvorna inför varenda besiktning isåfall...

Du ändrar ju motorn därmed avgascertifieringen och såna saker smile
Sen är ju frågan hur stor chans det är att du åker dit, annars är ju ditt alternativ ett sätt, dock är det fortfarande olagligt och du kan åka på ombes/regbes av polisen mellan besiktningarna hmm

757 Inlägg
20 januari 2014
bilen i sig är inte helbilsgodkänd och dom vet sällan hur bilen ska se ut under huven så brukar inte vara några problem.  sen beror det på vad det är för turbo och hur det ser ut.

vad hade du tänkt dig för snurra och effekt?

4 767 Inlägg
20 januari 2014
Bygg snyggt och diskret utan färgglada slangar, och se till att avgasvärden är bra och sen inte läcker olja, så går det oftast fint smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

757 Inlägg
20 januari 2014
precis som erick skrev. går att bygga 500hk diskret så det är inga problem där.

513 Inlägg
20 januari 2014
Det är skillnad på vad man får göra ock vad som går igenom.
Hur många nya bilar går inte igenom bes med andra hjul än orginal?
Lika dant med alla bmw e30 turbo som bes med sugis, för när turbon sitter där igen är den olaglig trotts att den är bes.
Men det är mycket som inte är lagligt men jävligt kul att det blir värt det.
Tror inte dom ser om du har singel turbo, skruva ner effekten lite bara innan du åker in till bes.

81 Inlägg
20 januari 2014
Trådstartare
robzter skrev:
bilen i sig är inte helbilsgodkänd och dom vet sällan hur bilen ska se ut under huven så brukar inte vara några problem.  sen beror det på vad det är för turbo och hur det ser ut.

vad hade du tänkt dig för snurra och effekt?

Okej, vet inte vad för turbo har bara sett singel kitt på ebay då blev ja sugen. Men orkar intr om de behöva ändras tillbaka inför besiktning.
Blir ju ingen super turbo i början isåfall, bara något som matchar orginal twinturbo eller lite bättre.

513 Inlägg
20 januari 2014
Kolla på din saab och den har ju steg 3, inget som är lagligt direkt men gissar att den går igenom bes.

757 Inlägg
20 januari 2014
säger såhär. skit i ebay kiten. finns mycket bättre kit från diverse firmor. köp en riktig märkesturbo då dom funkar myyyycket bättre. en mindre borg warner funkar fint. annars finns det fina precision.

finns kit från Aspec som är riktigt diskreta. typ deras 500r. mer pulver och mer safe än twin.

du är välkommen till wankelregistret och kolla lite hur andra byggt smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
21 januari 2014
Melin82 skrev:
Lika dant med alla bmw e30 turbo som bes med sugis, för när turbon sitter där igen är den olaglig trotts att den är bes.
Tror inte dom ser om du har singel turbo, skruva ner effekten lite bara innan du åker in till bes.

hjulen är undantagna från helbils godkännandet så det är inga som helst problem att bes med andra hjul än det bilen är reggad med!

Kör fort så hinner inget hända...

513 Inlägg
21 januari 2014
Growe skrev:
Melin82 skrev:

hjulen är undantagna från helbils godkännandet så det är inga som helst problem att bes med andra hjul än det bilen är reggad med!

Oki så har jag fått fel info eller så har dom ändrat det sen jag läste på. Dock var det bara något simpelt exempel som jag sa för att få fram en poäng. Och den var att många bes med modifikationer som inte är lagliga, utan att dom ens vet om att är olagligt. Och bes tänker inte, bryr sig inte om att slå ner på det.

Speedhunter
133 Inlägg
26 mars 2014
Jag håller på att singelkonvertera nu, att de ska reagera på att du har bytt från dubbelturbo till singelturbo är nog det du behöver oroa dig minst för. Jag rev bort allt igår och insåg att om du har en lite större turbo, låt säga en T70 som jag kör på. Så hamnar turbon var luftpumpen sitter. Så då måste man ta bort luftpumpen, alltså få helt förstörda avgasvärden.  Men att komma igenom med en ombyggd motor ska inte vara nå problem så länge du uppfyller kraven smile Hade en besiktigad Evo III med 714hk innan, i den var knappt något original smile

Sök