3165
Sök

Skjuter upp olja ur oljestickan och skjuter loss intervcoler röret

332 Inlägg
26 februari 2014
Trådstartare
Har en volvo 855 t5a årsmodell 94. Idag losnade intercoler röret tre gånger när jag va ute o körde dock losnade det bara när jag gasade på,åkte o köpte två nya slangklämmor o monterade dit men de losna iaf,såg att de va lite olja i intercoler röret och där man fäster fast det så gjorde rent röret o montera dit de igen o gasade på igen o nu har de inte losnat men den har skjutit upp massa olja ur olje stickan ist. Ska de va olja i intercoler röret!??? de va dock inte jätte mkt...

För ett tag sen tryckte den upp massa olja ur oljestickan hela tin och fick då hjälp o byta vevhusventilationen (dock va den inte äns igensatt men vi bytte skiten ändå o satte dit en ny) o nya oljeslangar o nya slang klämmor i hela motorn och efter det har den aldrig mer skjutit ut olja nånstans förns idag....så sköt den loss intercoler röret men ja hoppas bara de va för slangklämman va dålig o de va lite olja på de så de satt dåligt...men att den sköt upp olja ur oljestickan va kan de bero på när jag bytt vevhusventilationen o alla slangar samt slangklämmor. Har även gjort komptest på bilen som visade jämt tryck i alla cylindrar.

Va fasen ska man börja leta efter för fel nu då när den sköt upp olja ur oljestickan när de sitter ny vevhusventilation

6 632 Inlägg
26 februari 2014
Hur mår din turbo?

De/Dem

332 Inlägg
26 februari 2014
Trådstartare
turbon laddar o går som den ska...felsökte bilen och den visade felkod på magnet ventilen till turbon o då skuttadeo  hoppade bilen jätte mkt haha o tubon överladdade men nu går den som den ska igen.. Känns som de blir övertryck nånstans i motorn elr hur man nu ska förklara..

5 089 Inlägg
26 februari 2014
börja med att byta o-ringen på oljestickan om du inte redan gjort det.

\Lindgren

332 Inlägg
26 februari 2014
Trådstartare
Okej ja får prova o byta den packningen då smile

208 Inlägg
27 mars 2014
Vad hände sedan då ?

Prata utan att tänka är som att torka sig i röven innan man skiter

332 Inlägg
28 mars 2014
Trådstartare
Den har inte skjutit upp stickan nå mer o ingen olja heller så måste varit packningen som ni sa:))

Sök