Hej... Funderar på en sådan skapelse... Är det någon som har bra / dåliga erfarenheter av en sådan skönhet? Den jag tittar på har i dagsläget gått nästan 22 000 mil.
Jag kör en 9-5a med samma motor, går bra tycker jag. Ligger blandad körning 0,72, men då är väl 9-5an lite tyngre också. Har inte haft några problem, har kört drygt 3500 mil på ett år nu som jag ägt bilen.
En sak att se upp med på 1,9-dieseln är att rätt många bilar har fått kamremsras före bytesintervallet på tror det är 15k mil. Man bör helst byta den lite före om man vill vara säker, typ 12k mil.
En sak att se upp med på 1,9-dieseln är att rätt många bilar har fått kamremsras före bytesintervallet på tror det är 15k mil. Man bör helst byta den lite före om man vill vara säker, typ 12k mil.
Alforna kör med 10 tusen mil / 5år. Vattenpumpen är den svagaste punkten i 1.9 motorerna.
En sak att se upp med på 1,9-dieseln är att rätt många bilar har fått kamremsras före bytesintervallet på tror det är 15k mil. Man bör helst byta den lite före om man vill vara säker, typ 12k mil.
Det första bytet gjordes vid 11 500 så det kommer definitivt att utföras inom detta året...
En sak att se upp med på 1,9-dieseln är att rätt många bilar har fått kamremsras före bytesintervallet på tror det är 15k mil. Man bör helst byta den lite före om man vill vara säker, typ 12k mil.
Alforna kör med 10 tusen mil / 5år. Vattenpumpen är den svagaste punkten i 1.9 motorerna.
Det är väldigt olika på olika märken och även inom samma märke med olika motorer... 15k mil är på dieselsaaben, men det ska göras innan...
En sak att se upp med på 1,9-dieseln är att rätt många bilar har fått kamremsras före bytesintervallet på tror det är 15k mil. Man bör helst byta den lite före om man vill vara säker, typ 12k mil.
Alforna kör med 10 tusen mil / 5år. Vattenpumpen är den svagaste punkten i 1.9 motorerna.
Det är väldigt olika på olika märken och även inom samma märke med olika motorer... 15k mil är på dieselsaaben, men det ska göras innan...
Det där är så j**kla skumt och urbota dumt. Varför sätta ett längre intervall än samma motor klarar i andra bilar? För att det ska se billigare ut att serva för tjänstebilsköpare? Vattenpumpen har jag också hört ska bytas i samband med kamremmen, även om det inte är något verkstaden påminner om. En kollega har en 9-5 med samma motor.
Alforna kör med 10 tusen mil / 5år. Vattenpumpen är den svagaste punkten i 1.9 motorerna.
Det är väldigt olika på olika märken och även inom samma märke med olika motorer... 15k mil är på dieselsaaben, men det ska göras innan...
Det där är så j**kla skumt och urbota dumt. Varför sätta ett längre intervall än samma motor klarar i andra bilar? För att det ska se billigare ut att serva för tjänstebilsköpare? Vattenpumpen har jag också hört ska bytas i samband med kamremmen, även om det inte är något verkstaden påminner om. En kollega har en 9-5 med samma motor.
Finns det nån verkstad som inte byter vattenpump vid kamremsbyte. Är ju ett garantikrav från SKF på deras grejer.
Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!