4001
Sök

Frågor ang turbokonvertering av bmw e36 325

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 april 2014
#21
MR-P skrev:
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?f=2&t=59798&sid=890e25ebdddfdd4714da6a80b1a8bb02 big_smile

Imponerande hur man på olika forum kan ha helt olika personlighet.

"12:9 pinnbultarna såg ut som något en utvecklingstörd hade gjort bättre på en riktigt dålig snefylla"
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … 28#p485628


Jaja, man förstår ungefärliga innebörden iaf att man kompsänker och monterar bättre skruv, gärna pinnskruv då.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 365 Inlägg
3 april 2014
#22
Centrifugal kompressorer brukar gå snabbt att montera av och på om man lämnar intercooler och rör.
Problemet är väl priset

cawboy skrev:
Om vi snackar kompressor då? Är det lättare vid besiktning? smile


181 Inlägg
3 april 2014
#23
Kamulen skrev:
nameless skrev:
BARA för att jag är överdrivet snäll och dygnar hämtar jag bilsport nr 7 och sista numret av deras & ppf's projekt laddtysken och skriver av "steg 1" åt dej

Precision 5862sp 10,500:-
precision 46mm wg 3.300:-
ppf grenrör 7.000:-
ppf blackline dump 1.500:-
.......

....
Silikonskarvar biltema 200
Stålomspunnen slang xxxkr
Wastegate från biltema 500



De får att Hamna på mellan 15 -  20 000

Klart att det går,
t3/t4 kina med integrerad wg 2400:-
eget grenrör 2k ?
slangar och rör ~3,5
klämmor och avgas ~3,5
Diy ms sprut 1200

yeeey under 15 tusen
men om han kommer upp i 500hk och hur länge det håller...
då lär han koppla sprutet och mappa själv också

org koppling lär väll inte hänga med hur långt som hellst heller så några lappar råkar visst springa iväg där med helt plötsligt



Sök