21 mars 2014
Trådstartare
Da dukket det endelig opp et brev fra Statens vegvesen i postkassa.
TVIL OM IDENTITET!!!
Noe negativt svar angående godkjenning av en manta-b gte 83mod æ har stående. Noe av det æ sendt me i søknaden var hva hver enkelt av eierne hadde gjort med den i sitt eie. Kun 3stk æ ikke fikk tak i. Det ene var et bilfirma og de andre var ei gammel dame og ei i 30årene. Motorbytte,fargebytte,bakskjermbytte, og bilder av rustsveisinga som er utført av tidligere eiere er lagt med. Æ hva eier nr16.
Dette er gjort i mitt eie:
motorbytte,interiørbytte,hellakkering,ombygging av nøkkellåser,bytte av foringer,bremser(omega),senkesett og bytte av ruter.
Finner igjen origfargen under dashbord. Det er det eneste sporet å finn igjen fra når bilen kom inn i Sverige i 1986.
Problemet er at det er byttet endel karossdeler grunnet rust på denne bilen. Deriblant gulvet der chassinr står innfelt. Chassinr er kappet ut fra det gamle gulvet og sveiset inn i den nye stålplata uten at den har vært inne til plombering. (Før og etter dokumentering). Bilprovningen har samme prosedyre som her i Norge angående rustsveising der chassinr er inngravert. Dette er utført i Sverige.
Dette var noe av det æ fikk til svar:
Det er ikke fremlagt dokumentasjon fra frabrikkat som kan bekrefte hvilket motornummer,girkassenummer,farge på interiør,Farge utv osv... som tilhører det aktuelle kjøretøyet(understellsnummer).
Det er ingen anmerkinger i det svenske vognkortet som forklarer hvorfor understellsnummer er sveiset inn i gulv. I denne saken har vi (bt) konkludert med at det på det nåværende tidspunkt ikke foreligger tilstrekkelig dokumentasjon som tilsier at vi kan akseptere kjøretøyets identitet. Dette er en tolkning av gjeldende regelverk.
NOEN SOM HAR NÅ TIPS?
Dette er jo på ingen måte en verdifull amcar med matching numbers