320 / 325 bmw

billet
10 maj 2007 · 47 Inlägg

hejsan jag har börjat leta efter bil dock bara 16 år men sitsamma jag gillar att ligga ute i tid så säg att jag är 18 år och funderar på en bmw 320 eller 325 så här har jag några frågor om dom...

1:hur lätta är dom att trimma?
2:hur mycket kostar försäkringen på en sådan bil? säg bara vad ni tror om ni inte vet vad det kostar för er.. jag bor ute på landsbygden
3:hur mycket bensin drar dom per mil?
4:finns det mycket delar till dom?

återkommer kanske med mer frågor

/Mvh Erik

Team-Adolfsson Gödseldräng
10 maj 2007 · 4 529 Inlägg

billet skrev:
hejsan jag har börjat leta efter bil dock bara 16 år men sitsamma jag gillar att ligga ute i tid så säg att jag är 18 år och funderar på en bmw 320 eller 325 så här har jag några frågor om dom...

1:hur lätta är dom att trimma? trimma vet jag inte men dyrt å trimma alla bilar tongue
2:hur mycket kostar försäkringen på en sådan bil? säg bara vad ni tror om ni inte vet vad det kostar för er.. jag bor ute på landsbygden jag bor me på landet och är snart 18 och fick ej reda på det uatn skrev den på farsan
3:hur mycket bensin drar dom per mil min ligger på 0.8 på landsvägskörning stadskörning 1.4
4:finns det mycket delar till dom brukar finnas en hel del på skroten men även mycket på blocket där jag köpt till min

återkommer kanske med mer frågor     gör det kul att hjälpa till med det man kan smile

/Mvh Erik

beemern .......
11 maj 2007 · 2 655 Inlägg

billet skrev:
hejsan jag har börjat leta efter bil dock bara 16 år men sitsamma jag gillar att ligga ute i tid så säg att jag är 18 år och funderar på en bmw 320 eller 325 så här har jag några frågor om dom...

1:hur lätta är dom att trimma?
2:hur mycket kostar försäkringen på en sådan bil? säg bara vad ni tror om ni inte vet vad det kostar för er.. jag bor ute på landsbygden
3:hur mycket bensin drar dom per mil?
4:finns det mycket delar till dom?

återkommer kanske med mer frågor

/Mvh Erik

1: ja de ä dom, men sen är de ju en fråga om pengar oxo:P

2: ja hade min på morsan i sommras (va arbetslös) och då kostade den mej 260kr i månaden halförsäkrat, vet inte va den kostar mej för ja har inte ställt på den än då den inte e klar änsad.

3: de e lite olika men jag har trimmat å renoverat min motor nu för 10,000kr och har kört blandad körning 42mil på 38liter, och då va de allt mellan 110-180 me omkörningar åså. en som inte är lika bra i motorn som min drar nog lite mer.

4:de finns grymt mycke delar till dom.

Senast redigerat av beemern (11 maj 2007)

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
11 maj 2007 · 3 585 Inlägg

1 alla bilar är lätta att trimma.. om man har rätt kunskaper och kontakter

2 ja du.. kommer inte ihåg men helt klart värd pengarna

3 soppa.. blandad körnig ca 1.05.. vart nere på 0.95 även det blandat

4 finns delar här och där.. speciellt på små privat skrotar.


annars är de riktigt fina bilar. och roligt att meka med dem.. finns plats i motorutrymme och sådant. (om man gämmför med jappanare)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Lewa Rakapparat
11 maj 2007 · 301 Inlägg

min bmw jag hade för ett par år sen så pyntade jag ca 400 - 500 i månaden på halvförsäkring.
det va en 320 coupe och den stog på mej. hade en sträcka på 2000 mil om året. samt bodde då i villa på landsbygden

den drog då nånstans mellan 0.7 - 1.2 beroende på höger foten och sträckan

Senast redigerat av Lewa (11 maj 2007)

Carlsson
11 maj 2007 · 68 Inlägg

jag var ner till tyskland å hämtade hem min 320!är bara 18 år själv!

1.visst är de lätt att trimma men de är dyrt.men du behöver inte trimma dom om du vill ha körkortet kvar:P dom går tillräckligt bra som första bil:P

2. jag har försäkringen på morsan..strax under 3000 kr helförsäkring.

3. kör du som man borde göra å inte har så tung höger fot så kan du få ner den till 0,8/mil

4. delar är det inte så svårt att få tag i till en bmw!

blinka med blåljusen om du vill "rejsa"!
BMW 330 (2003)
BMW 328 cab (1995)
Fryxell
11 maj 2007 · 189 Inlägg

är det en e30 eller e36 du är ute efter?

///M
FireTraXX DFFL
11 maj 2007 · 9 020 Inlägg

E36 325 är apdyra att försäkra.
Funderade på en sådan innan, men ångrade mig ganska snabbt när jag såg försäkringen.
Väldigt mycket dyrare än audin...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Malmoe SSS -12
11 maj 2007 · 3 217 Inlägg

FireTraXX skrev:
E36 325 är apdyra att försäkra.
Funderade på en sådan innan, men ångrade mig ganska snabbt när jag såg försäkringen.
Väldigt mycket dyrare än audin...

Det måste vara något med att försäkra BMW i Skåne... Det är otroligt dyrt! En 325 hade kostat mer än 500 kr/månaden helförsäkring på min far som är över 55 år gammal... Hur fan blir detta rimligt?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Mr_Gear Biltokig
11 maj 2007 · 870 Inlägg

Fuckface skrev:

FireTraXX skrev:
E36 325 är apdyra att försäkra.
Funderade på en sådan innan, men ångrade mig ganska snabbt när jag såg försäkringen.
Väldigt mycket dyrare än audin...

Det måste vara något med att försäkra BMW i Skåne... Det är otroligt dyrt! En 325 hade kostat mer än 500 kr/månaden helförsäkring på min far som är över 55 år gammal... Hur fan blir detta rimligt?

Ehhhrrrm jadu det var konstigt att det ska vara så dyrt just i skåne där det finns störst andel invandrare i sverige, och invandrare brukar ju absolut inte gilla BMW roll

(OBS! inte rasistiskt menat - läs med en gnutta humor... men bara en gnutta)

Senast redigerat av Mr_Gear (11 maj 2007)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Josip
11 maj 2007 · 67 Inlägg

de är dyrt för att de är en riktig bil....smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang