2028
Sök

Bättre ljudet i 9000

22 Inlägg
9 april 2014
Trådstartare
Tjenare! Tänkte för bättre ljudet lite i en 9000 men tänkte inte göra något så jätte avancerat och dyrt, Tänkte koppla in en baslåda antingen 2x10" elr 2x12" baslåda får se vad det blir sen tänkte jag även byta högtalarna i instrumentbrädan sen tänkte ja köpa till typ 2 diskant högtalare men orkar ju inte göra hål till dom så tänkte går det typ limma fast dom på dörren bara haha?

Avstängd
598 Inlägg
9 april 2014
Diskanter kan du ha ovanpå instrumentbrädan, nära...mellanregistret. Var det 3,5-4" där? Sen får det  väl plats 6,5" i hatthyllan om jag inte minns alldeles fel. En 3,5" högtalare klarar inte av att spela under 100-150 Hz, så du behöver bakhögtalarna om du vill slippa en svacka i ljudet. Subben ska spela under 60 Herz, kanske 80 Hz på sin höjd.
Senast redigerat av Nausea (9 april 2014)

1 523 Inlägg
9 april 2014
Saab 9000 har 4" + 1" i instrumentpanelen och 6x9" + 1" på sidorna av hatthyllan.

Avstängd
598 Inlägg
9 april 2014
Jag hade en CD 94a, och i den satt det en diskant plus en 6,5". Jag hade en Infinity 6,5" där.  Saab 9-5 har plats med en 6x9".i hatthyllan. Han får väl kolla upp hur det ser ut i hans bil. Om hålet är runt är det 6,5", om det är ovalt 6x9".
Senast redigerat av Nausea (9 april 2014)

55 Inlägg
9 april 2014
CSE har som Noiseprojekt säger "4" + 1" i instrumentpanelen och 6x9" + 1" på sidorna av hatthyllan". Slängde i infinitys bästa serie med steg + bas med steg i min. Blev riktigt okej med tanke på den korta installationstiden. Mer eller mindre bolt on (om steginkoppling kan kallas så). Gott om plats och lätt att dra osv.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
9 april 2014
Jag kan säga att det räcker med 1x12 som sub i skuffen. Jag kör det på min (med ett över-medel baselement) och jag har aldrig tänkt att jag behöver mer bas, då jag kan spela för en hel bilträff när jag inte orkar lyssna på folk som kör hardstyle cool
ang. mids så räcker det med valfria 6-7 tummare med tillhörande diskanter i hatthyllan.

Själv körde jag ett steg från teknikmagasinet (Denver CAP-4100) med detta och imponerade flera ljudbyggare för att det kostade mig så jäkla lite för så jäkla bra ljud.

I saab sitter redan schyssta element original, så kör dem på stereon och sedan ett steg i skuffen för hatthyllan och basen.
Senast redigerat av Eddy (9 april 2014)

Sök