3616
Sök

Saab vs. volvo

43 Inlägg
11 april 2014
Trådstartare
#1
Vill bara säga att detta inte är ett fanboy krig, det är inte vilket bilmärke som ni älskar mest, för där håller jag volvo kär.

Men om man tar en saab 9000ftt 2,3 och trimmar den med ic, chip, rör/extraktor, topp, kam och gud vet hans moster!
Om man då gör likadant på en volvo 850 t5, så att säga trimmar den likadant som jag skrev på saaben ovanför, vilken bil/motor skulle man då kunna få ut mest kraft och de högsta hastigheten ur?

Jag tänka mig att saaben tål lite mer laddtryck, men kanske inte lika enkel och billig att bygga som en volvo t5:a

4 670 Inlägg
11 april 2014
#2
Saaben eftersom du kommer kröka vevstakarna i 850 smile saaben vet jag i dagsläget en som kör över 600whp med org motorn


Rumpmas
3 860 Inlägg
11 april 2014
#3
... och det hamnar förstärkta lådor i bilarna så slipper vi den diskussionen.

Om du ska lägga så mycket tid och pengar på bilen spelar det ingen roll. Det går att få båda jävulusiskt starka. Du tar den bil du gillar bäst i övrigt helt enkelt. Eller skippar båda och väljer något bakhjulsdrivet trimobjekt istället.


4 670 Inlägg
11 april 2014
#4
Andromeda skrev:
... och det hamnar förstärkta lådor i bilarna så slipper vi den diskussionen.

Om du ska lägga så mycket tid och pengar på bilen spelar det ingen roll. Det går att få båda jävulusiskt starka. Du tar den bil du gillar bäst i övrigt helt enkelt. Eller skippar båda och väljer något bakhjulsdrivet trimobjekt istället.

Varför just rwd? smile


Rumpmas
3 860 Inlägg
11 april 2014
#5
Japs-Micke skrev:
Andromeda skrev:
... och det hamnar förstärkta lådor i bilarna så slipper vi den diskussionen.

Om du ska lägga så mycket tid och pengar på bilen spelar det ingen roll. Det går att få båda jävulusiskt starka. Du tar den bil du gillar bäst i övrigt helt enkelt. Eller skippar båda och väljer något bakhjulsdrivet trimobjekt istället.

Varför just rwd? smile

Eller 4wd förstås wink


43 Inlägg
11 april 2014
Trådstartare
#6
Japs-Micke skrev:
Andromeda skrev:
... och det hamnar förstärkta lådor i bilarna så slipper vi den diskussionen.

Om du ska lägga så mycket tid och pengar på bilen spelar det ingen roll. Det går att få båda jävulusiskt starka. Du tar den bil du gillar bäst i övrigt helt enkelt. Eller skippar båda och väljer något bakhjulsdrivet trimobjekt istället.

Varför just rwd? smile

Vevstakarna byts såklart i båda bilar, samma sak gäller en förstärkt växellåda om man inte vill byta den jämt. Jag skulle hellre vilja ha rwd dock eftersom jag är mest av en drift-typ smile (och ja.. jag vet att man kan drifta andra drivlinor också)


Sök