1 december 2013
Trådstartare
Hej.
Jag har sökt med ljus och lykta efter svar på mina fel.
Nu hoppas jag att eliten här på Garaget kan hjälpa till.
Jag har fått några konstiga elproblem med bilen.
Problem: Höger halvljus ur funktion enligt bilens dator. Det är även kondens innanför strålkastaren (men jag tror att det har kommit efter att lampan slutat fungera)
Åtgärd: Bytte xenonlampan höger fram, fungerar ej!
Problem: Vänster sidospegel (som är elektrisk) pekar fram mot huven istället för att peka ut åt vänster.
Åtgärd: Sökt igenom tänkbara säkringar, hittar ingen trasig. Har dragit den i rätt läge med handen, det fungerade bra fram tills man kör iväg och bilen tror att spegeln är infälld och fäller ut den så den pekar framåt igen, återigen så kan man dra den till rätt läge men man får upprepa varje gång som man stängt av bilen.
Problem: Stolsvärme förare, började med att det vart så varmt att man nästan skållade sig i baken på halv effekt för att sedan övergå till att inte fungera alls.
Åtgärd: Kollat säkringar. inget trasigt hittat.
Fråga: Jag har förberett för handsfree i bilen (med knappar på ratten) Hur går man tillväga för att kunna utnyttja detta? (finns ingen telefonmeny inne i bilens meny) och om man fixar det, kan man då streama musik från sin mobil via Bluetooth?
Jag har läst instruktionsboken från pärm till pärm flera gånger, jag har frågat på diverse saab-forum men inte fått ett enda svar.
Kan det vara relä som är sönder? Jag är tacksam för alla tips jag kan få.