3268
Sök

Mercedes w210 220 CDI - Esp , Bas ,Nödläge ? Går att varva till 3000 varv endast ?

13 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
#1
Har precis införskaffat en Mercedes 220 CDI w210.


När jag startar den lyser ESP , BAS ex.


Det går bara att varva den till 3000 varv ?

Vad är då felet?

Verkar som bilen gått i nödläge, men den lägger i växlarna om man prövar det.

Någon som har nått förslag vad man kan göra?smile

5 111 Inlägg
21 oktober 2013
#2
Jag skulle börja med att läsa ut felkoder och se vad dom säger och sedan utgått från det.
Sen är det inte ens säkert att felen hör ihop då bas/esp inte säkert sätter motorn i nödläge.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

13 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
#3
mb_pucken skrev:
Jag skulle börja med att läsa ut felkoder och se vad dom säger och sedan utgått från det.
Sen är det inte ens säkert att felen hör ihop då bas/esp inte säkert sätter motorn i nödläge.
Så om ESP/BAS visas behöver de inte vara det som gör att motorn är i Nödläge?

Vad kan det vara som gör detta? Trycker du full gas blir det max 3000 varv.

Forummoderator
17 905 Inlägg
21 oktober 2013
#4
garaget91 skrev:
mb_pucken skrev:
Jag skulle börja med att läsa ut felkoder och se vad dom säger och sedan utgått från det.
Sen är det inte ens säkert att felen hör ihop då bas/esp inte säkert sätter motorn i nödläge.
Så om ESP/BAS visas behöver de inte vara det som gör att motorn är i Nödläge?

Vad kan det vara som gör detta? Trycker du full gas blir det max 3000 varv.
På många bilar går den i limp-home om växellådan (automat) strular. Kolla felkoder. Även kabelstammen längs torpedvägg kan glappa.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

5 111 Inlägg
21 oktober 2013
#5
ESP/BAS/ABS-varning brukar ofta bero på fel i bromsljuskontakten på dessa bilar om jag inte missminner mig, kan ju vara en billig grej att börja kolla.


Sothora <3
1 201 Inlägg
21 oktober 2013
#6
läs koder ! Enda rätta

Bildemonterare samt egen verkstad. !

13 Inlägg
22 oktober 2013
Trådstartare
#7
Volvo544special65 skrev:
ESP/BAS/ABS-varning brukar ofta bero på fel i bromsljuskontakten på dessa bilar om jag inte missminner mig, kan ju vara en billig grej att börja kolla.
Ska kolla detta, men fast detta lyser. Har det ingenting med att göra med att bilen går bara att varva till 3000 varv ?

Sothora <3
1 201 Inlägg
22 oktober 2013
#8
Förmodligen har det de.
Men varför börja byta grejjor för hur mycket som helst? Betala någon ett par hundra för att läsa koderna

Bildemonterare samt egen verkstad. !

13 Inlägg
23 oktober 2013
Trådstartare
#9
Mercedesturbodiesel skrev:
Förmodligen har det de.
Men varför börja byta grejjor för hur mycket som helst? Betala någon ett par hundra för att läsa koderna
Ska kolla fel koderna snarast

1 Inlägg
14 april 2014
#10
Har du kommit fram till någon lösning?


Sök