2348
Sök

Bilstereon dör så fort man höjer

1 122 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
vet inte vad det är för fel.. höjer volymen d minsta eller ökar basen så startar skiten om hela tiden. bilstereon är helt ny var samma fel på gammla så antar det är något med kablarna men vilken bör det vara eller kan d vara batteriet?

gasa nu foer faen!

542 Inlägg
24 april 2007
Kolla över jorden och skruva i grövre kablar.

1 122 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
har testat koppla bort + å - på batteriet ett tag.. sen går det höja ordentligt en stund sen blire likadant igen... har ingen anning om vad det är någon?

gasa nu foer faen!

21 761 Inlägg
26 april 2007
Gör som Imoberg skrev, kolla jordkabeln till stereon. Kolla även pluskabeln till stereon så att det inte är dålig kontakt någonstans. Om du bara har en stereo och inget slutsteg så är det knappast fel på batteriet, stereon drar så lite ström att det inte ska märkas speciellt mycket även om man har ett halvtaskigt batteri.

27 Inlägg
26 april 2007
Kanske för mycket effekt i högtalarna så att det går in något överbelastnings skydd och stänger av stereon för att inget ska gå isönder?

1 122 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
är en helt ny JVC KD721 tror ja den heter 50x4 mosfett. är ett par nya dls C5 oxå inga värstingar så nog ska det orka driva kan inte ens ha halv volym så startar stereon om.. den blinkar å låter illa innan den dör. men har kollat på kablarna å hittar inget fel nånstans var likadant med den gammla Huvudenheten som satt i + dom gammla högtalarna som satt där

gasa nu foer faen!

21 761 Inlägg
26 april 2007
Försök att mäta spänningen på stereons plus och minuskabel när du har stereon påslagen och spelar musik. Mät sedan på batteriets poler och jämför hur stor skillnad det är i spänning.

1 122 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
många tack för tipset ska sätta igång direkt i veckan ska byta grenröret å montera på den främre delen av simonssons systemet smile fet läckage för låg bil

gasa nu foer faen!

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
26 april 2007
När jag införskaffade min Pioneer P80MP så gjorde den likandant. Inget missljud, den bara stängde av sig.

Det visade sig att ISO-adaptern endast har en pluskabel, inte 2 som Volvo har original.
Jag drog en separat pluskabel från batteriet, och en ny jord i samma "kabelstorlek". Det gjorde susen! Jag överdimensionerade rejält och drog 2,5 mm2, vilket är mer än väl för 16 A, medan huvudenheten var avsäkrad 10.

Testa och dra 2 tillfälliga kablar och se om det fungerar bättre.

Colaberoende
1 219 Inlägg
26 april 2007
Hade samma problem. Dra ny Jord och Pluskabel Direkt från Batteriet så försvinner problemet. Min blinkade alltid förut och stängde av sig. Nu är den blick stilla i displayen och fungerar felfritt.

/Ena
Senast redigerat av Ena (26 april 2007)

1 122 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
Tack så mkt för hjälpen har löst sig nu drog ny + å jord kabel extra grova smile

gasa nu foer faen!

Got N/A?
358 Inlägg
12 maj 2007
Skönt att det löste sig smile Mitt tips annars hade varit att kollat över kablarna från generatorn. En polare hade exakt samma problem och då var den kablarna från generatorn som i princip hade brunnit av.

Sök