DeadNation skrev:
tvingade igång Spridarrelät. men har bytt båda. funderar på om det inte är styrboxen som är boven då spridarrelät inte får någon impuls alls.. har provat 2 olika, soppapumparna fungerar, inga felkoder, alla jordpunkter är okej. fin gnista och soppa till fuelrailen ..
Okej, har du jord på spridarreläts svarta kabel ? jordkabeln bör sitta på jordplinten innanför högra strålkastaren.
Om både jordningen och relät är OK så kan man kanske misstänka bränslepumpsrelät eller dess anslutningar i elcentralen eller själva bränsleboxen.
Men bilen startar alltså om du tvingar spridarrelät ? det skulle vara intressant att veta om du har +12v på bränslepumpsreläts 87/1 vid detta tillfälle, den utgången matar lmm,tomgångsmotor och spridarrelät.
Samt om du får styrjord från bränsleboxens stift nr 20 till pumpreläts 86/1 (gul-svart)
Mina tip är mao att kontrollera:
*Spridareläts jordning
*soppapumpsrelät
*bränsleboxen - lämnar den styrning till pumpreläts 86/1 när tändningen slås på?
*soppapumpsreläts anslutning 86/1, 87/1 i elcentralen
Värt att nämna är att det inte är helt ovanligt att styrutgångarna till pumprelät havererar på LH2.4 styrbox med slutnr -561
som vilket du borde ha i din 89:a.
samma boxnr återfinns i 240 i samma årsmodellsspann ( 88b-92)
Det finns en förbättrad version som motsvarar -561 som har slutsiffrorna -951.