3923
Sök

Corrado G60, övertryck / vacuum i insugsröret!?

The One & Only
31 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
#1
lol Hallå!

Har lite funderingar angående G60-motorn..

Ska det verkligen vara 0 (noll) BAR på tomgång?? hmm

Vid motorbroms på ~3000RPM, 2:ans växel = ÖVERTRYCK 0,2-0,3 BAR ??

Sen om jag bara lägger foten lite lätt på gasen, och öppnar spjället en aning vid motorbroms så går trycket NER till UNDERTRYCK 0,5-0,6 BAR..

Varför?? neutral

SKA DET VARA SÅ??

Vad brukar en fräsch, standard G60 ladda? Får upp strax över 0,5 BAR iallafall!

Blir djupt fundersam i vad jag avläser från laddmätarn yikes

Innerligt tacksam för svar!

MVH // Norman

[-> The one And Only <-]

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
12 maj 2007
#2
Ja på tomgång så ska laddtrycket vara runt 0-bar ibland även under.
Det med motorbromsen har jag inget svar på.. Har inte tänkt på det på min G60.

En frisk g-lader ska ladda 0,7 bar

På din så skulle jag ta bort trckslangen från kompressorn och kolla om det är en gråaktig oljesörja där och om det är det så är det dags för renovering.

Mer info och kunskap hittar du på www.corradoclubsweden.com


The One & Only
31 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
#3
Tack för svaret smile


Jag är numera införstådd med att MAX laddtryck infinner sig strax innan 6000RPM. Dit drar jag inte i onödan och nöjer mig med mina 0,55 BAR vid ~5000RPM big_smile

Har även kollat lite i "funktionen" som gör att man kan läsa av laddtrycket osv. i färddatorns display och den visar likvärdiga siffror mot vad en frisk motor SKA prestera. Dock litar jag inte på den till 100% heller.. Men ändå tongue


Ska inspektera tryckslangen snarast! big_smile

Ha det! // Norman

[-> The one And Only <-]


Sök