3677
Sök

Vet någon vad gamla Opel Corsa TR GL (54 hk) slukar i bensin?

9 Inlägg
26 april 2014
Trådstartare
Ja, som rubriken säger, letar efter en billig bil för att pendla med och denna kom ut på blocket igår och jag som gillar äldre bilar blev helt såld.
Jag lyckas dock inte hitta något om dess bränsleförbrukning, säljaren har inte en aning heller då det enda som är defekt på bilen är bränslemätaren.
Den visar tydligen att tanken är tom när tanken är halvfylld men när tanken är under hälften så var den tydligen skapligt korrekt.
Så vet någon vad denna lilla bil drar?
Mvh

http://www.blocket.se/vi/53511770.htm

Of World
3 371 Inlägg
26 april 2014
när jag hade min (87a) med skapligt slut motor gått runt milmätaren 2 gånger så drog den 0,65 blandad men de var mer eller mindre mer stadskörning än landsväg

dom går billigt och bra! sen en fördel med dom är att de händer inget om remmen går av har jag för mig. hände på min var bara och hänga på en ny.. vet inte om jag hade tur då men folk säger att det inte händer nåt smile

Denna såg fräsch ut... blev själv sugen på en sån gammal nu..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Forummoderator
18 118 Inlägg
26 april 2014
opel_vectra_gts skrev:
när jag hade min (87a) med skapligt slut motor gått runt milmätaren 2 gånger så drog den 0,65 blandad men de var mer eller mindre mer stadskörning än landsväg

dom går billigt och bra! sen en fördel med dom är att de händer inget om remmen går av har jag för mig. hände på min var bara och hänga på en ny.. vet inte om jag hade tur då men folk säger att det inte händer nåt smile

Denna såg fräsch ut... blev själv sugen på en sån gammal nu..

Haft en också. Den drog "inget"

Kolla så kupéfläkten fungerar!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
26 april 2014
Rawsteel skrev:
Ja, som rubriken säger, letar efter en billig bil för att pendla med och denna kom ut på blocket igår och jag som gillar äldre bilar blev helt såld.
Jag lyckas dock inte hitta något om dess bränsleförbrukning, säljaren har inte en aning heller då det enda som är defekt på bilen är bränslemätaren.
Den visar tydligen att tanken är tom när tanken är halvfylld men när tanken är under hälften så var den tydligen skapligt korrekt.
Så vet någon vad denna lilla bil drar?
Mvh

http://www.blocket.se/vi/53511770.htm

En sån där liten bil kan väl inte i stort sett ta mer soppa än en gräsklippare.  *Lite ironi*

Dom måste väl gå ganska billigt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Sök