2154
Sök

Tjänstebil, vilken ska man välja?

4 554 Inlägg
12 maj 2007
får säga emot alla som säger saab, har inte suttit så obekvämt någonsin som i en ny saab... men men det är ju en smakfråga hur man är uppbygt, eftersom jag är vw frälst kan jag inte säga annat än golfen den är urläcker man åker gott och körglädjen är inte illa den heller, samma gäller nog audin som inte är helt olik golfen

DFFL
9 020 Inlägg
12 maj 2007
Mebb skrev:
Lite förtydlingar om villkoren och förutsättningarna:

Max 200hk, max 265´000kr med utrustning och efter rabatt, ingen cab, ingen suv, väljer jag Toyota får jag bara välja Prius (....?)

Vad ska få plats på arbetstid? Jag (1.82cm lång/90kg) typ 1st tumstock, ett block med papper och laptopen.

Vad ska få plats på fritiden? Jag, min sambo och ev. packning. Inga barnvagnar på minst ett år framåt.

2&3dörrars bilar går bort.

Vi har rabattavtal hos:
VW =10%
Audi =10%
SAAB/OPEL =13%
Ford =10%

Kan hända att vi har avtal hos fler märken, men de känner jag isåfall inte till...

Är det 265000 innan momsen är dragen eller efter?
(Moms = 12.5%)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Troligen galen...
567 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Mebb skrev:
Lite förtydlingar om villkoren och förutsättningarna:

Max 200hk, max 265´000kr med utrustning och efter rabatt, ingen cab, ingen suv, väljer jag Toyota får jag bara välja Prius (....?)

Vad ska få plats på arbetstid? Jag (1.82cm lång/90kg) typ 1st tumstock, ett block med papper och laptopen.

Vad ska få plats på fritiden? Jag, min sambo och ev. packning. Inga barnvagnar på minst ett år framåt.

2&3dörrars bilar går bort.

Vi har rabattavtal hos:
VW =10%
Audi =10%
SAAB/OPEL =13%
Ford =10%

Kan hända att vi har avtal hos fler märken, men de känner jag isåfall inte till...

Är det 265000 innan momsen är dragen eller efter?
(Moms = 12.5%)

Det är inkl. moms...

Fukttekniker
100 Inlägg
12 maj 2007
Jag håller på Saaben. Har en själv, dock ingen Biopower, och jag är grymt nöjd med allting. Har inget mer än möjligtvis lokala verkstaden att klaga på. (vid kontakt med dom vid lite små efterjusteringar på garantin)

Lycka till med valet, vad du än väljer av dom tre så får du en riktigt fin bil, även om jag ändå håller på Saaben wink

study
772 Inlägg
13 maj 2007
jag skulle lungt ha valt audin så mycket snyggare.

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
13 maj 2007
Skulle nog valt audin av dom tre, speciellt om du skulle kunna få en med quattro. Mycke bättre framkomlighet och enligt mej roligare att köra, men som sagt, du kanske inte kan ha en quattro...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

3 627 Inlägg
13 maj 2007
Skoda Octavia ändrar jag mig till då .. gärna RSen .. Inte megastor, alldeles lagom, snabb och snygg smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

193 Inlägg
13 maj 2007
utan tvekan GTI:n eller A3:an!
Mycket snyggare och piggare än saaben!

Mvh Kimme

1 722 Inlägg
13 maj 2007
Volvo V70 big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Smålänning
7 883 Inlägg
13 maj 2007
Jag skulle kört på saaben, den är lite större än dom andra två, vilket betyder att fjädringskomforten är bättre, men ljudkomfort är nog lika.

Sen är det bra för firman om det blir en BioPower, då dom får positiv respons av kommun och liknande, sen är det gratis parkering för miljöbilar i många städer.

Sen gör du ett slag för miljön, och stöder svensk industri.

Men vilken du än väljer så får du en bra bil.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Kettunen
13 maj 2007
Skoda Octavia RS som någon sagt. Eller en Saab 9-5 då?

Sök