2770
Sök

sport luftfilter på s40?

38 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
tjenare tänkte stoppa på ett sportluftfilter på min s40  hur gör jag  ska jag bara slita bort luftburken som sitter där å klämma dit de eller?  hur är de me luftmängds mätarn?

MVh//adde

12 Inlägg
13 maj 2007
Jag köpte ett öppet filter från BSR, beskrivning medföljer.. Ja du tar ju bort original burken o skruvar bort luftmängdmätaren. Luftmängd mätaren skruvas fast på avskärmningsplåten till luftfiltret som man får med, därefter sätter du fast filtret på Luftmängdsmätaren... så var det på min T4 ialla fall. Svårt att förklara.......Men jätte enkelt att montera!
Senast redigerat av _Rick_ (13 maj 2007)

1 813 Inlägg
13 maj 2007
kolla på min bild... jag har tagit av överdelen bara å sen satt på filtret på luftmassemätaren.. på bilden sitter det bara med el tejp funkade skit bra men nu har jag satt slang för å få det riktigt gjort=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

145 Inlägg
13 maj 2007
Ett tips: Köp inget öppet filter, då det är gjort för bilar som har ca 300 hk och uppåt!...det bildar varmluft istället för kalluft.
Köp istället ett sports luftsfilter som du lägger i boxen/lådan istället!.

12 Inlägg
13 maj 2007
Hmm... vart har du fått den infon ifrån? varför skulle det bildas varmluft med bilar som har mindre än 300 hkr??

Kettunen
13 maj 2007
Virtual_Blå skrev:
Ett tips: Köp inget öppet filter, då det är gjort för bilar som har ca 300 hk och uppåt!...det bildar varmluft istället för kalluft.
Köp istället ett sports luftsfilter som du lägger i boxen/lådan istället!.

Håller med Honom!
Jag sj gjort så i min Firebird. Det skadar bara lmm mot slutet endå...
En volvo 740 raggare som har öppen är bara för att vara cool o tuff o dom inbillar sig att dom får 50hk mer typ.
Senast redigerat av Kettunen (13 maj 2007)

12 Inlägg
13 maj 2007
Har ni några belägg för era påståenden? Ja har aldrig hört att ett öppet filter skapar varmluft med bilar som inte har 300hkr lr mer, o att lufmasse mätaren skulle gå sönder,?? Ja menar inget sånt nämns ju på tex.BSR hemsida när man köper filter lr nåt, va ja kan hitta. Men om så är fallet så ska ja genast sätta tillbaka original burken. smile

Kettunen
13 maj 2007
_Rick_ skrev:
Har ni några belägg för era påståenden? Ja har aldrig hört att ett öppet filter skapar varmluft med bilar som inte har 300hkr lr mer, o att lufmasse mätaren skulle gå sönder,?? Ja menar inget sånt nämns ju på tex.BSR hemsida när man köper filter lr nåt, va ja kan hitta. Men om så är fallet så ska ja genast sätta tillbaka original burken. smile

Om det just gäller 300 häst vet jag inte.
Men efter när man rensar sitt luftfillter med den oljan så e risken stor för att det kommer olja in till lmm o förstör den.
Men jag har kvar min orginal burk med ett sportluftfilter i den.

12 Inlägg
13 maj 2007
Det kan ja förstå att massemätaren går sönder om det kommer olja i den efter att man rengjort filtret, får man väl se till att det inte gör det då! smile Hmm... måste forska vidare i detta....
Senast redigerat av _Rick_ (13 maj 2007)

draminbil.nu
1 382 Inlägg
13 maj 2007
Att ha inoljat filter kan skada lmm...

Att det skulle bildas varmluft är fel! Däremot kan det vara så att om filtret sitter placerat nära något varmt kan det komma att sugas in varm luft, vilket inte är bra (inte skadligt men man tappar effekt!) Skärmar man av filtret från det varma så att det blir bra sug "framifrån" med kall luft är det ingen fara..
Effekt skillnaden med ett bra monterat öppet filterblir minimal.. (åt båda hållen)

Vill du ha mer info SÖK!! Finns 345 302,23 trådar om detta förut smile

Sök