3586
Sök

Lurad på jobb.

48 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
Tjena, jag blev anställd på ett däckföretag (3månaders provanställningen)
Självklart litade jag på chefen och skrev inga papper innan jag började jobba, men som sagt muntligt avtal funkar ju lika bra om inte den andra nekar.
Efter 3 veckor när säsongen va slut så frågade han mig om jag var med i arbetsförmedlingen men jag svarade snabbt Nej.
4e veckan frågar han samma sak och säger att han vill att jag ska praktisera, så som man kan göra genom arbetsförmedlingen så dom kan få gratis arbetskraft och jag får en lön av arbetsförmedlingen på 3.000kr i månaden.
Sen när jag kommer på måndagen den 5e veckan så säger han,  "Ja nu är säsongen slut då och April är över". Jag svarade jaha vadå då? Då menar han att han har sagt detta och ändrar allting och jag får åka hem igen?!
Nu till min fråga! Jag jobbade med livsmedel innan så jag är med i Livs facket, ska jag vända mig till dom eller vad ska jag göra?
Mvh Oscar

48 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
Kan ju tillägga att jag aldrig skrev på nånting utan litade ju självklart på företaget.

450 Inlägg
9 maj 2014
oavsett avtal muntligt eller skriftligt. så får dem ju säga upp dig utan orsak under provanställningen.

450 Inlägg
9 maj 2014
och vad ska du göra liksom,vill du ens jobba där efter hur dem behandlar anställda.

sök nytt

436 Inlägg
9 maj 2014
är du med I livs så r det bara o ringa dem o höra vad dem sager.

men som föregående talare sager vill du verkligen arbeta där??

48 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
Nejnej jag vill inte jobba där,  jag vill bara förstöra lite för dom....

8 883 Inlägg
9 maj 2014
Provanställning är just som det låter och får avbrytas i förtid av arbetsgivaren eller arbetstagaren.

Fördelen med en provanställning är att den kan avbrytas i förtid om arbetsgivaren eller arbetstagaren finner skäl för detta. Arbetsgivaren behöver inte ha saklig grund för att avsluta en provanställning i förtid. Arbetsgivaren kan avsluta en provanställning utan att ange skälen till varför den upphör.
Senast redigerat av Hamilton (9 maj 2014)

Fotograf på tierpidag.se

1 705 Inlägg
9 maj 2014
mellepelle skrev:
Nejnej jag vill inte jobba där,  jag vill bara förstöra lite för dom....

Inte för att försvara företaget eller nåt, men vad tjänar du på det?
Det kommer inte att ge dig ett jobb, och du gör dig bara osams med någon som kan användas som referens vid framtida jobbsökningar.
Jag förstår att du är förbannad, men tro mig, att "hämnas" kommer bara att slå tillbaks på dig.
Skaka av dig det, skriv upp det som en lärdom och gå vidare.

Saabifierad
2 031 Inlägg
12 maj 2014
Bättre att behålla meriterna därifrån och istället fixa ett bättre jobb och sedan bara blicka tillbaka över tiden på denna pajasfirma.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök