Angelicque skrev:
Hur reagerar du och tycker inför följande situationer:.
Otroligt konstigt formulerade frågor, men jag ska göra mitt bästa.
1. Du kan inte låta bli att klappa en hund som du ser ute, med eller utan ägarens tillstånd.
Om hunden kommer fram till mig och är vänlig så klappar jag den, men går aldrig fram själv till en främmande hund och klappar utan att fråga ägaren först.
2. Frågar alltid ägaren om du får hälsa på hunden.
samma fråga fast annan formulering? se svar på 1.
3. Väljer att hälsa på hundar som inte ser ut att vara av "kamphundstyp"
Själv föredrar jag andra raser än kamphundar. Beror också på ägaren.
4. Går en omväg på 5 km om du SER en hund komma mot dig.
Nej
5. Hund? Vad är det?
Kattens bästa vän?
6. Frågar om du får klappa hunden efter att du kollat noga om den som håller i kopplet verkar ha koll - oavsett hundtyp.
Fråga 1 igen....
7. Om du ser två hundar som leker och låter, ex skäller, morrar etc, stannar och tittar eller väljer du att ta en omväg.
Leker dom så är det trevligt. Är det blodigt allvar är det bäst att hålla sig ur vägen.
8. En "kamphund" biter alltid för att döda och vägrar släppa taget - för det har du läst eller hört av media.
Något överdrivet antagligen, men nån form av medfödd reflex kan ju också finnas. Lyssnar inte på media så mkt i det fallet, men ett litet uns av sanning ligger säkert bakom skriverierna.
9. Passerar du en kopplad hund utan ägare, klappar du den eller bara passerar.
Passerar, men som i fråga 1 (igen): Om den kommer fram till mig och är vänlig så klappar jag den.
10. Talar om för ett mötande hundekipage att du är hundrädd, om du när är det.
Är inte hundrädd.
11. Talar om för ett mötande hundekipage att du är hundrädd och tvärstannar.
Är inte hundrädd.
12. Talar om för ett mötande hundekipage att du är hundrädd men väljer ändå att gå 2 cm från ekipaget.
Är inte hundrädd.
13. Drömmer om en egen hund och slukar allt som som finns i inforamtionsväg om hund.
Har haft hund tidigare och älskar hundar. Men bor i lägenhet och har kontorsjobb utan möjlighet att ta med en hund. Och jag anser inte att en hund mår bra av att vara ensam så länge på dagarna.
14. Påpekar för en hundägare om att hunden skitit och att de ska plocka upp efter sig, om du misstänker att de inte skulle plocka eller bara fortsätter att gå.
Det sjukaste jag vet, och ser alltför ofta, är hundägare som plockar upp bajset med påse, och sen slänger in PÅSEN i buskarna????????? Alternativt så lämnar dom påsen på marken. Då är det ju bättre att låta skiten vara från början!
15. Om det skulle komma en lös hund springandes mot dig, utan ägare i siktet, vad gör du då?
En fråga som kan ge 100 olika svar. Är hunden ilsken med fradga runt munnen och världens elakaste björnmorr? Eller kommer den lufsande glatt viftande på svansen?