2557
Sök

Försäkringsärende

41 Inlägg
18 maj 2014
Trådstartare
#1
Halloj,

Det är så att en har kört in i min bil när den har varit parkerad och är anmält.. Jag har lite funderingar hur det funkar med försäkring, är det så att jag måste åka till en bilverkstad där de pysslar med plåt och lackering? Går det även att ta med andra små skador som inte har uppstått från denna lilla incident? Brukar det ta långtid med försäkring hela alltet? Några tips på vettiga ställen i Göteborgsområdet?

Mvh
Peter


5 198 Inlägg
18 maj 2014
#2
Hur du ska göra får du veta av försäkringsbolaget,, ring och fråga.

Forummoderator
17 895 Inlägg
18 maj 2014
#3
Japp. FB har makten och säger till dig vart då ska åka. Övriga småskador tar inte verkstaden. Det brukar komma en försäkringsgubbe och inspektera skadan innan de börjar. Och ja: Det kan ta lång tid. Har du hyrbilsförsäkring?

Vi fick en skada på vår Polo och det tog 10 dagar. Tack vare hyrbilsförsäkring fick vi en ny Yarisdiesel för ynka 500:- extra...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

450 Inlägg
18 maj 2014
#4
Varför skulle FB betala för tidigare skador som redan fanns innan skadetillfället, betalar du för 2 liter mjölk men bara tar en med dig eller vadå?

kom igen, vissa frågor är så himla dumma

847 Inlägg
18 maj 2014
#5
Nu skrev han ju iofs aldrig att försäkringsbolaget skulle betala dom gamla skadorna. Men om du menar att stället som ska göra försäkringsjobbet kan göra dom andra sakerna samtidigt (som du betalar själv) så får du nog fråga den firman om dom kan det ;-)
Senast redigerat av mr_green (18 maj 2014)


62 Inlägg
19 maj 2014
#6
Men har du skador från tidigare,så kan du ju säga det till dem så kommer de laga det med. Vad har du för bolag?

http://www.spardags.se - Jämför din bilförsäkring
Gilla oss på Facebook: https://www.facebook.com/spardags

Evildan
19 maj 2014
#7
1.
En motfråga: Vart ska du annars åka med bilen om du fått plåt/lackskador än till just en verkstad som reparerar sådant?

2.
Förmodligen kan den verkstad som försökringsbolaget godkänner, även tänka sig att reparera dom småskador du hade innan incidenten, du får givetvis betala dom skadorna ur egen ficka.

3.
Hur lång tid det kommer att ta är omöjligt för oss att svara på då det beror på fler faktorer, hur hög beläggning verkstaden har, om det ska beställas hem delar som kan ta tid, hur snabb handläggningstid ditt försäkringsbolag har.

4.
Försäkringsbolaget kommer meddela dig vart du får/inte får lämna in bilen.

309 Inlägg
19 maj 2014
#8
AlteCfs skrev:
Halloj,

Det är så att en har kört in i min bil när den har varit parkerad och är anmält.. Jag har lite funderingar hur det funkar med försäkring, är det så att jag måste åka till en bilverkstad där de pysslar med plåt och lackering? Går det även att ta med andra små skador som inte har uppstått från denna lilla incident? Brukar det ta långtid med försäkring hela alltet? Några tips på vettiga ställen i Göteborgsområdet?

Mvh
Peter
Så du undrar hur din försäkring fungerar och istället för att ringa ditt försäkringsbolag så frågar du på Garaget ? roll

och Dupont
581 Inlägg
19 maj 2014
#9
maaw skrev:
AlteCfs skrev:
Halloj,

Det är så att en har kört in i min bil när den har varit parkerad och är anmält.. Jag har lite funderingar hur det funkar med försäkring, är det så att jag måste åka till en bilverkstad där de pysslar med plåt och lackering? Går det även att ta med andra små skador som inte har uppstått från denna lilla incident? Brukar det ta långtid med försäkring hela alltet? Några tips på vettiga ställen i Göteborgsområdet?

Mvh
Peter
Så du undrar hur din försäkring fungerar och istället för att ringa ditt försäkringsbolag så frågar du på Garaget ? roll
Vill väl dra igång lite liv å hålla oss sysselsatta wink

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!


Sök