Det brukar vara mätt på en fabriksnybil.. Men dämpare, fjädrar å bussningar slits med åren så bilen blir ju lite lägre av det, de är därför de kan bli så.
Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
När du köper en sats sänkfjädrar så betecknas den oftast fram/bak dvs. t.ex 40/40mm.Den sänker alltså 40mm både bak o fram.Det finns en mängd olika varianter.Många satser sänker mer fram typ-50/30mm.
Gå in på www.ebay.de o sök på din bil.Bättre priser där..
Jag har också en fråga på min bil har som jag tänkt sänka den eviga frågan kommer de ta i? Jag har S70 med 18" och 225/40 däck och ska sänka bilen 60/40 funkar de bra någon som har erfarenheter av detta?
Jag har också en fråga på min bil har som jag tänkt sänka den eviga frågan kommer de ta i? Jag har S70 med 18" och 225/40 däck och ska sänka bilen 60/40 funkar de bra någon som har erfarenheter av detta?
Min 850 med 60/40 sänk , 225/40/18 tar i . Men dämpare och fjädrar är väldigt slitna, och som sagt en 850.
Mindre hjulhus på 850 eller? Och tar de i så mycket så de inte går att köra för jag vet att de kan ta i när folk sitter bak och de är guppigt och när man svänger fullt ut.
Mindre hjulhus på 850 eller? Och tar de i så mycket så de inte går att köra för jag vet att de kan ta i när folk sitter bak och de är guppigt och när man svänger fullt ut.
Hehe, nej fan så illa är de inte. tar i när jag svänger fullt samt 5 pers + "gupp".. Men finns många som kör med 19", kanske inte med lika mkt sänk, samt självklart inte med SUV 40 i "höjd" på gummit, på sulorna
Blir nog och köpa en sänknings sats då när jag får löning om jag inte blir nöjd får jag väll i värsta fall sälja de vidare och förlora 500-1000kr hade de bra
Blir nog och köpa en sänknings sats då när jag får löning om jag inte blir nöjd får jag väll i värsta fall sälja de vidare och förlora 500-1000kr hade de bra