3143
Sök

Felaktig hjulinställning?

55 Inlägg
21 maj 2014
Trådstartare
#1
Hej! Jag gjorde en fyrhjulsinställning på min bmw 540 hos en lokal däckverkstad i somras samt att jag köpte nya hankook ventus evo v12 som åkte på. Var hos en annan däckfirma för någon dag sedan och då såg dom att samtliga däck var sneslitna. Jag har kört totalt 800mil sedan hjulinställningen och detta känns ganska skumt att mina däck redan är slut?
Nu till min fråga är om någon kan se något som inte riktigt stämmer från protokollet på hjulinställningen, då jag ska lämna in bilen för en kontroll hos dom igen.

http://imageshack.com/a/img838/804/d5q6.jpg


Tack på förhand

178 Inlägg
21 maj 2014
#2
är däcken verkligen SLUT, eller är dom bara snedslitna?
det jag kan tänka mig såhär snabbt är att dom inte har tyngt ner bilen på rätt sätt


5 089 Inlägg
21 maj 2014
#3
Sänkt bmw med breda sulor sliter alltid bak.
Fram skall skall det dock inte slita. Kolla så du inte har glapp i framvagnen eller något sånt.

\Lindgren

55 Inlägg
21 maj 2014
Trådstartare
#4
qazse skrev:
är däcken verkligen SLUT, eller är dom bara snedslitna?
det jag kan tänka mig såhär snabbt är att dom inte har tyngt ner bilen på rätt sätt

bara snedslitna smile uttryckte mig lite fel när jag skrev slut

40 Inlägg
23 maj 2014
#5
lämna du borta hos autotube? mitt emot? de suger pung, lämna någon annanstans. tycker jag känner igen pappret. de gjorde fel på min och många mer. åk till euromaster!

B5's nothing else.

55 Inlägg
23 maj 2014
Trådstartare
#6
Har också dålig erfarenhet av dom du nämnde mitt emot auto, dock var denna hjulinställning gjord hos euro smile dom gjorde en ny inställning nu för nån dag sedan som jag ej behövde betala, jag vet att dom gjorde fel första gången och vet inte riktigt vad jag ska göra nu, men i framtiden bojkottar jag alla däck verkstäder i varberg och vänder mig till däckman i gbg där man jobbet utfört korrekt samt professionell personal! smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 138 Inlägg
24 maj 2014
#7
mitt tips är att fråga runt lite innan ni lämnar in bilen.

var gärna i närheten.   testkör dom inte bilen efteråt så kan ni börja anta att dom inte borde hålla på med framvagnar.


har en gubbe som hållt på sen 78 med framvagnsinställningar han har fått gjort på mina bilar och det har alltid blivit bra.
men så kör han alltid bilarna så han känner hur det beter sig och ibland blir det in och ändra lite.
tolleranserna är rätt stora på vissa grejer så det kan bli en del skillnad på uppförandet.

idag är det digital skit som många tror dom klarar av men i verkligheten väldigt få som faktist vet vad dom gör!

Kör fort så hinner inget hända...

1 948 Inlägg
24 maj 2014
#8
Med så mycket negativ camber så är det klart du får snedslitning, antar att din sänkning gjort att du inte kan ha mindre?

62 Inlägg
25 maj 2014
#9
Går det inte att ställa toe individuellt bak?
Ser lite skumt ut på höger bak, den var ju bättre än innan de skruvade.



Sök