2708
Sök

Golf 1.6 variant -00 körförbud men måste till verkstan men hur?

12 Inlägg
25 maj 2014
Trådstartare
Är osäker om tråden ligger rätt placerat och mod får gärna flytta istället för att låsa isf.

Jag har en golf kombi från år 2000 som extra bil som måste tas i bruk igen . Klarade ej besiktningen med en mängd tvåor som nu är åtgärdade förutom abs lampan som lyser .

Bilen har körförbud idag men behöver ta mig till en verkstad som kan kolla felkoder om det är givaren eller ej osv för abs bromsarna som lyser . Får jag eller kan jag ta mig till verkstaden på något lagligt sätt förutom att bärga bilen? Om inte ,finns det något jag kan göra själv typ släcka eller ta bort lampan och sen besikta ?

951 Inlägg
25 maj 2014
du ftog detta från en annan sida smile 

Du får köra bilen från den plats den står till närmaste verkstad eller besiktning.
Du får köra bilen från den plats där bilen har reparerats till besiktning.
Bilen skall vara påställd och försäkrad

951 Inlägg
25 maj 2014
andreas_1996 skrev:
jag tog detta från en annan sida smile 

Du får köra bilen från den plats den står till närmaste verkstad eller besiktning.
Du får köra bilen från den plats där bilen har reparerats till besiktning.
Bilen skall vara påställd och försäkrad

12 Inlägg
25 maj 2014
Trådstartare
Okej skönt !'ska försöka,klura om jag kan fuska lite med lampan inför bes så alla tips idéer osv är välkommens med!

6 632 Inlägg
25 maj 2014
Retrospective skrev:
Okej skönt !'ska försöka,klura om jag kan fuska lite med lampan inför bes så alla tips idéer osv är välkommens med!

Även om lampan fungerar som "den ska" så kommer de prova att ABSen verkligen fungerar.

Vilket den inte gör när du fuskar.

De/Dem

4 468 Inlägg
25 maj 2014
tror inte dom provar ABS:en ,om den funkar,nöjer sig nog med att lampan slocknar

6 632 Inlägg
25 maj 2014
Vilket som behöver du inte köra till verkstad för att släcka lampan.. vanliga är ändå att givaren VF strular.

ABSen är självdiagnostiserande, är allt OK över 20kmh släcker den lampan.

De/Dem

Sök